بازی Forza Motorsport برای نابینایان دسترس پذیر خواهد شد

توسعه دهندگان نسخه بعدی بازی Forza Motorsport در حال کار بر روی یک قابلیت جدید هستند که با کمک فرمان های صوتی و صداهای مختلف به بازیکنان نابینا و کم بینا اجازه می دهد از تجربه این بازی مسابقه ای لذت ببرند.

نسخه جدید بازی Forza Motorsport قرار است امسال همراه با پیشرفت های چشمگیری بصری و بهبودهای چشمگیر در زمینه های مختلف عرضه شود. علاوه بر تمام مواردی که از نسخه جدید یک بازی محبوب و موفق انتظار داریم، به نظر می رسد که بازی Forza Motorsport قرار است همراه با یک ویژگی جدید و بسیار مهم از راه برسد.

به گفته توسعه دهندگان این بازی، نسخه جدید Forza Motorsport قرار است به گیمرهای نابینا و کم بینا نیز اجازه دهد تا از این بازی مسابقه ای لذت ببرند.

نسخه جدید بازی فورزا دارای قابلیتی است که در بخش های مختلف مسیر مسابقه صداهایی را برای راهنمایی افراد نابینا و کم بینا پخش کرده و در زمینه مسیر یابی آن ها کمک می کند.

استودیوی بازی سازی Turn 10 با همکاری یک گیمر نابینا به نام براندون کول (Brandon Cole) در حال توسعه این نشانه های صوتی است تا امکان انجام این بازی برای افراد نابینا وجود داشته باشد.

براندون کول بیش از یک دهه در زمینه افزایش سطح دسترسی افراد کم بینا به بازی های ویدئویی فعالیت داشته و پیش از این نیز در توسعه عناوین بزرگ دیگری همچون The Last of Us به استودیوهای بزرگ بازی سازی کمک کرده است.

در حال حاضر استودیوی Turn 10 در حال همکاری با براندون کول است تا سیستم نشانه های صوتی برای افراد نابینا را به شکل کامل در بازی Forza Motorsport اجرایی کرده و به آن ها اجازه دهد که بدون هرگونه کمک اضافی در بازی (مانند ترمز خودکار یا چرخش در مسیر توسط هوش مصنوعی بازی) بتوانند از آن لذت ببرند.

ساده ترین صداها راهکار عملی Forza Motorsport خواهند بود

اغلب بازی های مسابقه ای به ویژه مجموعه Forza دارای طیف گسترده ای از صداهای مختلف هستند، از جمله صدای لاستیک ها، موتور ماشین و غیره، بر همین اساس استودیوی Turn 10 با کمک براندون کول سیستمی را طراحی کرده است که از تضاد صداها بهره می گیرد.

پس از آزمایش و بررسی طیف گسترده ای از صداهای مختلف، مانند صدای باد هنگام نزدیک شدن به پیچ ها، مشخص شد که اینگونه موارد بسیار گیج کننده هستند و تشخیص آن ها بسیار دشوار است. برهمین اساس، استودیوی Turn 10 استفاده از یک سیستم صوتی ساده تر با کارایی بیشتر را انتخاب کرد.

به گفته یکی از توسعه دهندگان نسخه جدید Forza Motorsport، استفاده از صداهای قابل تشخیص بسیار ساده مانند صداهای بیپ (Beeps) و بوپ (Boops) کار را بسیار ساده کرده است.

علاوه بر این، این سیستم قابلیت فرمان صوتی را هم خواهد داشت. به عنوان مثال، زمانی که گیمر به یک پیچ تند نزدیک می شود، بازی با اعلام کلماتی مانند «چپ سه» مسیر و همچنین میزان تند بودن پیچ را اعلام می کند. این سیستم در بازی های رالی سطح بالا از جمله مجموعه DiRT نیز وجود دارد.

از دیگر ویژگی های این سیستم اعلام فاصله باقی مانده تا پیش بعدی است. در این حالت سه صدای مرتبط با شمارش معکوس به بازیکن نابینا کمک خواهد کرد که برای رسیدن به پیچ بعد آماده شود.

از آنجا که اغلب قابلیت های معرفی شده تا به اینجای کار مربوط به پیچ های درون بازی است، تیم توسعه دهنده برای مسیرهای مستقیم و جلوگیری از خروج گیمر از مسیر نیز چاره ای اندیشیده است.

برای رفع این مشکل، از قابلیت بازخورد لمسی و لرزشی کنترلرهای گیمینگ استفاده شده است. به عنوان مثال زمانی که گیمر از مسیر اصلی خارج می شود، کنترلر به لرزش درآمده و گیمر را از تغییر سطح زمین (مثلاً آسفالت به چمن) آگاه می کند.

توسعه دهندگان نسخه جدید بازی Forza Motorsport سخت در تلاش هستند تا قابلیت ها و ویژگی های افزایش سطح دسترسی گسترده ای را به این عنوان اضافه کرده و امکان تجربه این بازی توسط تمام گیمرها را به واقعیت تبدیل کنند.

منبع: شهر سخت افزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =

لطفا پاسخ عبارت امنیتی را در کادر بنویسید. *