آموزش ترکیب داده های چند سلول اکسل در یک سلول

اگر قصد دارید داده ها در چندین سلول را درون یک سلول در اکسل ترکیب کنید، می توانید با استفاده از تابع CONCATENATE این  کار را به آسانی انجام دهید.

اگر قصد دارید داده های دو یا چند سلول را در هم ادغام کنید، استفاده از تابع CONCATENATE بهترین گزینه است. این تابع امکان ترکیب چندین سلول را بدون تغییر در سلول های اصلی فراهم می کند.

دلایل متعددی ممکن است برای انجام این کار وجود داشته باشد. برای نمونه، اگر فهرستی از نام های استان ها و کد پیش شماره های تلفن ثابت را در اختیار دارید، می توانید با استفاده از تابع CONCATENATE، هر بخش را در یک سلول ترکیب کنید. در مقاله ی پیش رو، چگونگی استفاده از تابع CONCATENATE را توضیح می دهیم تا به شما در افزایش بهره وری داده هایتان کمک کند.

چگونه می توان با استفاده از تابع CONCATENATE دو ستون را ترکیب کرد؟

اگر می خواهید داده های دو ستون را ترکیب کنید، مراحل زیر را پیش ببرید:

ستون و سلولی را که می خواهید داده های سلول های دیگر در آن ترکیب شوند، انتخاب کنید. به عنوان مثال، ما دو ستون مجاور را برای ترکیب انتخاب می کنیم؛ اما شما می توانید هر بخشی را که می خواهید برای این کار استفاده کنید. برای ترکیب سلول های A2 و B2 باید فرمول زیر را تایپ کرد:

=CONCATENATE(A2,B2)

این ساده ترین روش برای استفاده از تابع CONCATENATE است؛ اما روش هایی برای سفارشی سازی آن وجود دارد که در مرحله ی پایانی به آن ها خواهیم پرداخت.

برای تأیید فرمول، کافی است کلید اینتر را فشار دهید تا سلول هایی که در فرمول وارد کرده اید، با یکدیگر ترکیب شوند.

همان طور که در بالا می بینید، فرمولی که استفاده کردیم، داده ها را با هم ترکیب می کند؛ اما بین دو داده فاصله ای وجود ندارد و آن ها به هم چسبیده اند. اگر می خواهید فاصله ای بین داده های ترکیب شده ایجاد کنید، می توانید فرمول زیر را به کار ببرید:

=CONCATENATE(A2, ” “, B2)

اگر می خواهید مقداری دیگر اضافه کنید، کافی است آن را بین علامت های نقل قول در فرمول فوق بنویسید. به عنوان مثال، می توانید داده های ترکیبی را با استفاده از علامت مساوی جدا کنید.

ما علامت مساوی و دو فاصله ی اضافی درون علامت های نقل قول قرار داده ایم تا داده های ادغام شده را از یکدیگر جدا کنیم.

می توانید با بهره گیری از ابزارهای استاندارد اکسل، ظاهر سلول ها را به دلخواه تغییر دهید. به عنوان مثال، می توانید متن سلول ها را بولد کنید و اندازه ی فونت را افزایش دهید.

چگونه می توان سه ستون را در اکسل با هم ترکیب کرد؟

شما همچنین می توانید از تابع CONCATENATE برای ترکیب بیش از دو ستون استفاده کنید. برای این کار فرمول زیر را در سلول مورد نظرتان تایپ کنید:

=CONCATENATE(A2,B2,C2)

اگر می خواهید فاصله و علامت مساوی بین داده هایتان قرار بگیرد، به جای فرمول فوق از فرمول زیر استفاده کنید:

=CONCATENATE(A2, ” = “, B2, ” = “, C2)

برای تأیید فرمول، اینتر را بزنید.

اگر می خواهید تابع CONCATENATE را برای کل ستون به کار ببرید، اکسل راه حل آسانی ارائه داده است. فقط باید نشانگر ماوس را روی گوشه ی پایینی سمت راست سلول حاوی فرمول قرار دهید و آن را تا جایی که می خواهید نتایج ترکیبی نمایش داده شوند، پایین بکشید.

چگونه می توان بدون فرمول، داده ها را در اکسل باهم ترکیب کرد؟

برای ترکیب سلول ها در اکسل بدون استفاده از فرمول، مثلاً مقادیر زیر را وارد کنید. با این  کار دیگر به واردکردن فرمول CONCATENATE (A2,B2)= نیازی نخواهد بود.

=A2 & B2

برای تأیید فرمول، دکمه ی اینتر را فشار دهید.

به همین راحتی داده های شما باهم ترکیب شدند.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

لطفا پاسخ عبارت امنیتی را در کادر بنویسید. *