اگه با صفحه‌خوان کتاب الکترونیکی می‌خونی، این برنامه رو از دست نده!

سلام چطوووریی.

به یاد قدیما گفتم اینجا یه پست بذارم.

امروز توی یه میلینگ‌لیستی یکی از بچه‌ها در مورد خوندن کتاب‌های EPUB و PDF با صفحه‌خوان پرسیده بود. یکی از بچه‌ها برنامه‌ای به اسم **Paperback** رو معرفی کرد که واقعاً به‌نظرم ارزش معرفی کردن داره.

Paperback یه برنامه‌ی سبک، سریع و متن‌بازه برای خوندن کتاب‌ها و سندهای الکترونیکی؛ نکته‌ی خیلی مهمش هم اینه که از اول با تمرکز روی دسترس‌پذیری ساخته شده و با صفحه‌خوان‌ها و کیبورد خیلی خوب کار می‌کنه.

برای فارسی خیلی بهتر از خیلی از PDF readerهای دیگه هست و تقریباً متن به هم نمی‌ریزه.

البته بگم OCR هنوز نداره، ولی باز هم خیلیی باحاله.

فرمت‌هایی که پشتیبانی می‌کنه هم کم نیست:
PDF، EPUB، Markdown، RTF، TXT، HTML، DOC و DOCX، PPT و PPTX، ODT، CHM، FB2، MOBI، AZW3 و چندتا فرمت دیگه.

یکی از چیزهایی که خیلی برام جالب بود اینه که وقتی یه کتاب رو باز می‌کنی، محتوا رو خیلی مرتب میاره و می‌تونی هدینگ به هدینگ توی کتاب حرکت کنی. Table of Contents یا همون فهرست کتاب رو هم می‌تونه بیاره؛ اون هم به شکل Tree View. یعنی می‌ری روی هر بخش یا زیربخش، Enter می‌زنی و مستقیم می‌پره همون‌جا.

یه ویژگی خوب دیگه‌اش هم اینه که یادش می‌مونه آخرین کتابی که باز کرده بودی چی بوده و تا کجاش رو خونده بودی؛ بنابراین لازم نیست هر بار دوباره دنبال جای قبلی‌ات بگردی.

برای ماهایی که با صفحه‌خوان کتاب و مقاله می‌خونیم، پیدا کردن یه reader خوب همیشه دردسر بوده؛ مخصوصاً وقتی فایل‌ها فرمت‌های مختلف دارن و هر برنامه‌ای یه جایی اذیت می‌کنه. برای همین این برنامه می‌تونه خیلی به‌دردبخور باشه.

فعلاً برای Windows و Linux در دسترسه، open source هم هست و سورسش روی GitHub منتشر شده.

دانلود مستقیم نسخه‌ی Windows از Paperback

اگه خیلی از تاریخی که این پست منتشر شده اینو چک می‌کنید، حتماً قسمت Releases رو از لینک زیر ببینید:

صفحه‌ی آخرین نسخه‌های Paperback در GitHub

سایت رسمی Paperback

صفحه‌ی پروژه‌ی Paperback در GitHub

اگه موقع استفاده به مشکلی برخوردید، مخصوصاً مشکلات مربوط به دسترس‌پذیری یا باز شدن بعضی کتاب‌ها، بهتره توی GitHub پروژه گزارشش کنید تا توسعه‌دهنده‌ها بتونن بررسی و بهترش کنن.

خوشحال میشم نظر بدی و این پست رو برای دوستات هم بفرستی.
بقول خارجکی ها:
Happy reading.

منبع: محله نابینایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ عبارت امنیتی را در کادر بنویسید. *