دکه خبر دنیای تکنولوژی و فناوری/تاریخ انتشار، شنبه 25 دی ۹۵

با سلام و احترام به همراهان وبسايت ويژه ی نابينايان شرکت پکتوس. در بیست و پنجمين شمارگان دکه خبر دنياي تکنولوژي و فناوري، ۱۵ خبر تقديم شما گراميان مي شود.

وزیر ارتباطات: پهنای باند کشور تا پایان سال ۲.۵ برابر می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد پهنای باند ایران تا پایان سال ۹۵ به ۱۰ هزار گیگابایت برثانیه خواهد رسید.

به گزارش زومیت، محمود واعظی در مورد نارضایتی مردم از پهنای باند و سرعت اینترنت گفت: «امروز نیاز مردم به اینترنت واقعیتی است که وجود دارد. در ابتدای دولت یازدهم ۳.۵ میلیون کاربر اینترنت پرسرعت در کشور وجود داشت که امروز این تعداد به ۳۸ میلیون نفر رسیده است.»

واعظی در مورد توسعه ی خدمات اینترنت در کشور ادامه داد: «پهنای باند کشور در این سه سال از ۶۲۴ گیگابیت بر ثانیه به ۴ هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است. سه پروژه ی بزرگ در حال اجرا است که بر اساس آن ها پهنای باند کشور تا پایان امسال به ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش می یابد و ظرفیت پهنای باند کشور به ۲.۵ برابر می رسد.»

وزیر ارتباطات در مورد شبکه ی ملی اطلاعات توضیح داد: «شبکه ی ملی اطلاعات در هفته ی دولت به بهره برداری رسید. خدمات بسیار زیادی در حال حاضر از طریق وزارت خانه ها، سازمان ها و بخش های مختلف در این شبکه در حال ارائه است. البته جوانان ایرانی در حال برنامه نویسی بومی در این زمینه هستند.»

واعظی تأکید کرد: «امیدوارم در آینده ی نزدیک با توجه به اقداماتی که در داخل کشور در حال انجام است، سرعت اینترنت زیاد شود و بتوانیم خدمات با کیفیت بهتر و تعرفه ی پایین تر ارائه دهیم.»

تقی پور: اگر نفع عده ای در میان نباشد، طرح رجیستری اجرایی می شود

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، درآمد روزانه قاچاق گوشی را سه میلیارد تومان برآورد کرده است.

به گزارش زومیت، هفته گذشته ۷۰۰۰ دستگاه گوشی قاچاق در کرمان و اصفهان ثبت و ضبط شد. ماه پیش محموله ای شامل ۲۲۵ دستگاه تلفن همراه قاچاق به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد ریال کشف شد. رقم گردش مالی قاچاق موبایل در سال حدود دو میلیارد دلار معادل ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. سالانه بیش از یک هزار میلیارد تومان به درآمدهای دولت خسارت وارد می شود.

این ها اعداد و ارقامی است که نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد گوشی های موبایل در کشور قاچاق است و مسئولان به صراحت، مدام این رقم را بر زبان می آورند. اما راهکار چیست؟!

داستان باز شدن پای قاچاق به بازار تلفن همراه کشور، موضوعی تکراری است که از سال ۸۵ با افزایش ۵۶ درصدی تعرفه واردات گوشی، رقم خورد. تا آن زمان نه قیمت گوشی خیلی بالا بود و نه بازار موبایل را قاچاق فرا گرفته بود. از آن زمان وضعیت بازار موبایل وخیم شد. همان سال مسئولان تلاش کردند طرح رجیستری گوشی های موبایل را اجرا کنند که به دلیل ضعف هایی که این طرح داشت، راه های دور زدن آن به سرعت پیدا شد و عملا با شکست مواجه شد. اما در اقدام دیگری و پس از گذشت حدود ۱۰ سال، دوباره ارگان های مختلف اعم از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت و معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گمرک درصدد برآمدند با اجرای مجدد طرح رجیستری با قاچاق گوشی مبارزه کنند. بر این اساس، طرح کددار کردن گوشی های موبایل یا همان رجیستری از اواخر تابستان سال گذشته کلید خورد. در آن زمان موضوع آن قدر جدی بود که نه تنها نهادهای اجرایی هر روز بیانیه ای صادر و تاریخ اجرای آن را دقیق اعلام می کردند، که بازاریان هم به تکاپو افتاده بودند و گوشی های انبارشده را روشن می کردند که پس از اجرای طرح ضرر و زیانی عایدشان نشود. اما پس از یک سال و چند ماه که از آن وعده و وعیدها می گذرد، نه تنها هنوز طرح به جایی نرسیده، بلکه نهادهای مختلف مسئولیت اجرا نشدن آن را به گردن دیگری می اندازند و هر کدام به گونه ای از مسئولیتی که به آن ها محول شده بود شانه خالی می کنند.

بر این اساس، رادیو ایران به موضوع اجرا نشدن طرح رجیستری یا کدینگ گوشی های موبایل پرداخت.

قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: «از آنجا که واردات کالا به شکل قانونی، مالیات و عوارض حقوقی در پی دارد، به ازای واردات گوشی های قاچاق به کشور، سالانه بیش از یک هزار میلیارد تومان خسارت به درآمدهای عمومی دولت وارد می شود که این رقم حدود سه میلیارد تومان در روز محاسبه می شود.»

ظاهرا همه ی ارگانها از جمله ستاد در رابطه با شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه، اپراتورهای سه گانه در رابطه با عدم سرویس دهی به گوشی های قاچاق در کشور و نیز دو وزارتخانه صنعت معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای برنامه تأخیر دارند که تاکنون گزارشی از دلیل تأخیر دریافت نشده است و در همین راستا تأخیر در بستر سازی اجرای طرح رجیستری را برخی از دستگاه ها قبول ندارند.

بر این اساس امیری، مدیر کل دفتر تسهیل تجاری وزارت صنعت ادعا می کند: «وزارت صنعت از قولشان جلوتر هستند و از دستگاه ها بپرسید که چرا آماده نیستند. در بخش فنی وزارت ارتباطات مسئول است و باید اظهار نظر کند. اما در بخش تجاری ما سامانه را در حضور نمایندگان ستاد تست کرده ایم و آمادگی خود را جهت اتصال به اپراتورهای زیرساخت کشور اعلام کرده ایم و حتی اگر در بخش تجاری ۱۰۰ درصد آمادگی ایجاد شود، طرح قابلیت اجرایی ندارد تا زمانی که بخش فنی کاملا آماده نباشد.»

اما نهادهای دیگر حرف تازه ای می زنند؛

فرنقی زاد می گوید: «وزارت ارتباطات مسئول نیست»

عسگری معتقد است: «سازمان تنظیم مقررات پیگیری می کند، دست اپراتورها نیست»

اسدی می گوید: «آقای مهندس فلاح بیاید، بخش فنی را پیگیری می کنیم، موضوع اصلا فنی نیست.»

اما ستاد مبارزه با قاچاق کالا معتقد است که مقاومت در برخی از دستگاه ها باعث ناکام ماندن طرح حتی در مرحله ی آزمایشی است.

تقی پور، عضو شورای عالی فضای مجازی می گوید: «زمانی که تصمیمی گرفته می شود، همه سازمان ها باید همکاری کنند. به صورت کلی اگر نفع یک عده در میان نباشد، دلیلی ندارد در مقابل اجرای قانون کارشکنی و مانع تراشی شود.»

وی معتقد است که این موانع پشتوانه ای دارد.

اینتل روی شرکت ‘HERE’ سرمایه‌گذاری کرده است

غول صنعت چیپ سازی، شرکت intel، اعلام کرده است که قصد خرید 15 درصد از سرویس نقشه و مسیریابی HERE را دارد.Audi, BMW و Daimler در ماه اگست سال 2015 کل این سرویس را از شرکت نوکیا به قیمت 3.07 میلیارد دلار خریداری کردند. خرید این شرکت به دلیل استفاده ی این شرکت ها از سرویس های نقشه و مسیریابی آن در خودروهای خود است که با انجام این کار، این شرکت ها قدم های اولیه در ساخت خودروهای بدون راننده را برداشته اند. با خرید کمپانی HERE کمپانی های ساخت خودرو فناوری مورد نیاز برای حرکت و مسیریابی اتوماتیک خودروهای بدون راننده را خواهند داشت.

به گزارش تکنولوژینیوز، احتمال می رود که این قرارداد تا سه ماه آینده نهایی شود. هنوز اطلاعات بیشتری درمورد قیمت پرداختی از سوی کمپانی intel برای خرید 15 درصد این شرکت منتشر نشده است. دلیل علاقه مندی شرکتهای خودروسازی به خرید این شرکت واضح و منطقی است ولی سوالی که پیش می آید این است که هدف intel از این خرید چیست؟ بنابر گفته ی Edzard Overbeek، مدیرعامل HERE، پویستن intel به این شرکت می تواند رسیدن به هدف های بلندپروازانه ی HERE را سرعت ببخشد.

Brian Krzanich مدیرعامل کمپانی intel در همین زمینه گفته است: ” ماشین ها به سرعت درحال تبدیل شدن به هوشمندترین وسایل جهان هستند. ما به دنبال همکاری با HERE هستیم تا بتوانیم برای کمپانی های تولید کننده ی خودرو فناوری را تولید کنیم که به وسیله ی آن در آینده شاهد خودروهای هوشمندتری باشیم.”

Edzard Overbeek مدیرعامل کمپانی HERE نیز گفته است: ” یک خودروی اتوماتیک هوشمند و کارآمد نیازمند سیستم های قدرتمندتر و سازگارتر در پلت فرم های محاسباتی است.”

اینتل همچنین، می تواند با Audi, BMW و Daimler برای توسعه ی صنعت خودروهای خودران همکاری کند. این همکاری می تواند باعث کاهش زمان مورد نیاز برای ساخت یک خودروی هوشمند و اتوماتیک بشود.

امنیت تلگرام با انتشار ابعاد جدیدی از همکاری دونالد ترامپ با روسیه زیر سوال رفت

انتشار گزارش جدیدی از رابطه طولانی مدت دونالد ترامپ با روس ها نشان از این دارد که سرویس امنیتی روسیه حتی تلگرام را نیز هک کرده است.

به گزارش زومیت، گزارشی تأیید نشده منتسب به یکی از مأموران سرویس امنیتی بریتانیا توسط وب سایت BuzzFeed منتشر شد که نشان از رابطه ی عمیق دونالد ترامپ با روس ها دارد. بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ و روسیه بیش از ۵ سال با یکدیگر رابطه دارند که این موضوع کمک امنیتی روس ها به ترامپ در افشای اطلاعات در رابطه با حزب دموکرات و هیلاری کلینتون را بیش از پیش تقویت می کند. اما نکته ای که توجه بسیاری در حوزه ی فناوری را جلب کرده، بخشی از گزارش است که امنیت سرویس تلگرام را زیر سؤال می برد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط منبع منتشرکننده ی این سند، تلگرام آن چنان که به نظر می رسد و توسط توسعه دهندگان آن ادعا می شود، امن نیست.

بخش سایبری سرویس امنیتی روسیه توجه ویژه ای به امکان ارسال پیام رمزنگاری شده ی تلگرام نشان داده و از این رو تمرکز خود را روی این سرویس افزایش داده است که این موضوع را می توان به دلیل استفاده از تلگرام توسط مخالفین سیاسی نظام کنونی حاکم خواند. به اعتقاد منبع مورد نظر، سرویس امنیتی روسیه موفق شده است این سرویس ارتباطی را هک کند که از این رو نمی توان تلگرام را آن چنان که ادعا می شود، امن خواند.

این موضوع را باید اخطار مهمی برای کاربرانی خواند که از سرویس تلگرام استفاده می کنند. به گزارش ورج، تلگرام در واکنش به این گزارش، روی این موضوع که گزارش تأیید نشده، تأکید کرده است. تلگرام در این خصوص می گوید: ما فکر می کنیم این گزارش بی اعتبار و جعلی است. البته در صورتی که این گزارش صحیح باشد، احتمالا اشاره به اختلال شبکه ی SMS دارد که توسط سرویس امنیتی در آوریل ۲۰۱۶ یا موارد مشابه ایجاد شده است.

در ماه آوریل گزارش هایی منتشر شده بود که نشان از ارسال SMS-های جعلی برای ورود به حساب های کاربری تلگرام توسط مأموران سرویس امنیتی روسیه داشت. البته این خطر هنوز هم متوجه کاربرانی است که از احراز هویت دومرحله ای استفاده نمی کنند.

البته احتمالات دیگری نیز وجود دارد که صحت گزارش منتشرشده را زیر سؤال می برد، به طوری که نتایج تحقیقات انجام شده توسط FBI در تابستان سال ۲۰۱۶ شماری از موارد اشاره شده نظیر دیدار مایکل کوهن، وکیل دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین در پراگ را زیر سؤال برده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده، کوهن در زمان احتمالی این دیدار در لس آنجلس به سر می برد.

انتشار گزارش مورد نظر، انتقادات در قبال سرویس امنیتی تلگرام و به کارگیری پروتکل مستقل امنیتی توسط این سرویس را افزایش داده است. به طوری که نادیم کوبیسی، یکی از منتقدان تلگرام با انتشار توییتی اعلام کرده که قابلیت Forward Secrecy در تلگرام با انجام حمله به سرورهای این کمپانی از بین رفته است و در نتیجه هیچ یک از طرفینی که متصور مکالمه امن هستند، از این موضوع اطلاع نخواهند داشت. تلگرام در واکنش به گفته های نادیم کوبیسی، اعلام کرده که روش پیشنهادی توسط وی غیرعملی است.

گوشی هوشمند تاشو ال جی تا سه ماهه پایانی سال 2017 عرضه می شود

در روزهایی که اخبار مربوط به گوشی موبایل تاشوی سامسونگ بسیار داغ است، دیگر سازندگان نیز ساکت ننشسته و برنامه هایی اختصاصی برای توسعه یک گوشی هوشمند تاشونده یا همان منعطف دارند که از جمله این شرکت ها می توان به کمپانی کره ای ال جی اشاره کرد. اگرچه هنوز هیچ منبعی به صورت رسمی خبر توسعه محصولات تاشوی این شرکت را تایید نکرده، اما براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، گوشی هوشمند تاشو ال جی تا سه ماهه پایانی سال 2017 میلادی وارد بازار تلفن های همراه می شود.

به گزارش گجتنیوز، تکنولوژی گوشی هوشمند تاشو ال جی پیشرفته تر از گوشی مشابه سامسونگ خواهد بود

به نظر می رسد گوشی هوشمند تاشو ال جی درست بعد از عرضه گوشی مشابه سامسونگ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین باید اشاره داشته باشیم که ال جی، بیش از 3 سال زمان را صرف توسعه این گوشی تاشونده کرده و در فاز اول، بیشتر از 100 هزار دستگاه را تولید و روانه بازار خواهد کرد. اما شاید هیچ کدام از این موارد نتواند به اندازه خبر پیشرفته تر بودن گوشی هوشمند تاشو ال جی از گوشی سامسونگ جذاب تر باشد!

هرچند هنوز این اطلاعات به صورت رسمی توسط شرکت ال جی تایید نشده و این احتمال نیز وجود دارد که عرضه گوشی تاشوی این شرکت به زمان دیگری موکول شود. لازم به ذکر است که ال جی، مسئول تامین صفحه نمایش های خمیده برای شرکت های هواوی، اپل و گوگل نیز خواهد بود که نشان می دهد تکنولوژی مورد نیاز برای توسعه گوشی هایی با نمایشگر خمیده در اختیار این شرکت قرار دارد.

رقابت ال جی و سامسونگ برای عرضه گوشی هوشمند تاشو بسیار جدی ست و شاید در آینده، طراحی متفاوت این محصولات باعث تغییر روند کلی ساخت اسمارت فون ها شوند.

زمان عرضه و قیمت گوشی نوکیا 6 مشخص شد

بسیاری از علاقه مندان به کمپانی نوکیا به دنبال آن هستند تا از زمان عرضه و قیمت گوشی نوکیا 6 (Nokia 6) مطلع شوند. با توجه به این که گوشی مذکور در حال حاضر تنها در کشور چین فروخته خواهد شد، می توانستیم حدس بزنیم که موبایل اندرویدی نوکیا با قیمت مقرون به صرفه ای به فروش برسد که همین هم شد.

بازگشت نوکیا به دنیای تلفن های همراه اتفاق خوبی بود. البته کاملا آن قدرتی که نوکیا گوشی های لومیا شرکت مایکروسافت همراه با دوربین شگفت انگیز و نمایشگری بسیار باکیفیت برخوردار بود را نمی توانیم در این گوشی بیابیم ، اما در اینجا چیز مهمی اتفاق افتاده است. نوکیا نخستین گوشی موبایل اندرویدی خود را تولید کرد.

به گزارش گجتنیوز، شما در گوشی نوکیا 6 (Nokia 6) یک نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح فول اچ دی 1080p را در اختیار خواهید داشت. در کنار آن باید به سخت افزاری همچون حافظه رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی و دو دوربین 16 و 8 گیگابایتی در دو سمت پشتی و جلویی این گوشی اشاره کرد. شاید تنها نقطه منفی که در نخستین گوشی اندرویدی نوکیا می توان دید، استفاده از یک چیپست معمولی به نام اسنپدراگون 430 باشد؛ هرچند با این چیپست گوشی شما توانایی انجام کارهای روتین روزانه را بدون مشکل خواهد داشت. اما بدنه ی این گوشی دقیقا همان چیزیست که می توانستیم از نوکیا انتظار داشته باشیم. این کمپانی فنلاندی از آلیاژ سری 6000 آلومینیوم برای ساخت این گوشی استفاده کرده است که می تواند از استحکام بسیار بالایی برخوردار باشد.

در بخش صوتی، این گوشی از دو اسپیکر همراه با آمپلی فایر بهره می برد تا کاربران از قابلیت های صوتی پیشرفته، تکنولوژی صوتی دالبی اتموس همرا هبا روکش فیلتر پولاریزه نمایشگر جهت افزایش دید در زیر نور خورشید و بالاخره زیر سایه سیستم عامل اندروید 7 نوقا لذت ببرند. با توجه به قیمت گوشی نوکیا 6 به هیچ عنوان این امکانات کم نخواهد بود و ما همچنان در انتظار آن هستیم تا مشخصات فنی این گوشی را در آزمون های مختلف ببینیم.

قیمت گوشی نوکیا 6

نوکیا این را می داند که گوشی موبایل نوکیا 6 هیچ شانسی برای رقابت با گوشی های سری گلکسی سامسونگ و آیفون های اپل نخواهد داشت، بنابراین تلاشی هم در این راستا از خود نشان نمی دهد اما آن چه که این کمپانی به دنبالش است گرفتن نبض بازار گوشی هایی با قیمت مقرون به صرفه است. گفتنیست نوکیا نخستین گوشی اندرویدی خود را در اوایل سال جاری در کشور چین به فروش خواهد رساند و قیمت گوشی نوکیا 6 (Nokia 6) چیزی حدود 245 دلار خواهد بود. حال ما منتظر خواهیم ماند تا ببینیم این شرکت چه زمانی گوشی میان رده اندرویدیش را روانه بازارهای جهانی خواهد کرد. ناگفته نماند این شرکت در نمایشگاه MWC 2017 حضور پیدا خواهد کرد تا از گوشی های اندرویدی دیگر خود نیز رونمایی به عمل آورد.

انتشار نام دستیار صوتی نوکیا Viki

کمپانی فنلاندی HMD بعنوان دارنده امتیاز استفاده از برند نوکیا به تازگی از گوشی هوشمند شرکت هموطنش یعنی نوکیا با نام Nokia 6 رونمایی کرد که دارای سیستم عامل اندروید نوقا می باشد. اخیرا سندی جدید انتشار یافته که نشان می دهد نوکیا در حال توسعه دستیار صوتی جدید با نام ویکی می باشد. اینطور که به نظر می آید، نوکیا تنها راضی به معرفی گوشی هوشمند نشده و بنابر اطلاعات ثبت شده در سامانه اینترنتی برند تجاری اتحادیه اروپا، در فکر ساخت دستیار صوتی می باشد.

به گزارش تک24، در توضیحاتی که برای ویکی نوکیا ثبت شده، گفته شده است که هدف این محصول نرم افزاری، توسعه و نظارت بر دستیار های موبایلی و تحت وب می باشد که مبتنی بر دانش دیجیتال عمل می کند. و به گردآوری تمام منابع داده در قالب رابط گفتگو محور و مبتنی بر صوت می پردازد. در حقیقت بنابر این شواهد، دستیار صوتی هوشمند نوکیا ویکی در آینده نزدیک رونمایی می شود. دستیار صوتی شرکت نوکیا که در آینده با نام احتمالی ویکی رونمایی می شود، تبدیل به رقیبی برای دستیار صوتی اپل سیری، الکسا، مایکروسافت کورتانا، بیکسبی و غیره خواهد شد.

گوشی تاشو جدید سامسونگ، با قابلیت تبدیل به یک تبلت 7 اینچی، در راه است

در چند سال گذشته کمپانی های مختلفی در تلاش برای طراحی و ساخت گوشی های هوشمند تاشو (گوشی هایی با صفحه نمایش تاشو) بوده اند، اما به نظر می رسد سامسونگ بالاخره زودتر از رقبا محصول خود را آماده کرده و در سال جاری میلادی یک گوشی هوشمند تاشو را روانه بازار خواهد کرد. جدیدترین گزارش ها در مورد این محصول حکایت از آن دارند که سامسونگ به جای طراحی اولیه خود و ساخت صفحه نمایشی با قابلیت خم شدن به سمت داخل، یک طرح دیگر را آماده کرده که در آن، صفحه نمایش به سمت بیرون تا می شود و در نتیجه کاربران برای مشاهده یک اعلان ساده، نیازی به باز کردن گوشی نخواهند داشت.

به گزارش دیجی رو، یکی از رسانه های کشور کره در این رابطه گفته که یک گوشی هوشمند با چنین صفحه نمایشی احتمالاً در سه ماهه سوم سال 2017 راهی بازار خواهد شد. البته این به شرطی است که در نهایت بتواند چراغ سبز شرکت سازنده را از لحاظ میزان تقاضا و سودآوری، به دست آورد و همچنین برخی مسائل سیاسی پیش روی آن نیز حل شود.

جزئیاتی که از این گوشی جدید به بیرون درز کرده حکایت از آن دارند که با باز کردن کامل صفحه نمایش این محصول، می توان آن را به یک تبلت 7 اینچی تبدیل کرد. این بدان معناست که با توجه به تا شدن صفحه نمایش به سمت بیرون، احتمالاً با یک نوع گوشی دارای صفحه نمایشی دو طرفه روبرو خواهیم بود که باز کردن آن باعث شکل گیری یک دستگاه بزرگتر خواهد شد. بنابراین اگر می خواهید به تماشای یک ویدیو، خواندن یک کتاب و یا انجام هر کاری که نیاز به صفحه نمایشی بزرگ داشته باشد بپردازید، تنها کاری که باید بکنید این است که گوشی را از حالت تاشده خود خارج نمایید.

اما سامسونگ در این مسیر تنها نیست و به زودی باید با یکی دیگر از شرکت های کره ای، به نام ال جی به رقابت بپردازد. این طور که گفته شده ال جی نیز در حال حاضر مشغول کار بر روی یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش OLED قابل انعطاف است که به نظر می رسد پیشرفته تر از محصول سامسونگ باشد. البته ال جی به غیر از تولید گوشی انعطاف پذیر خود، سعی دارد تا از راه های دیگری نیز اقدام به کسب سود از فناوری صفحه نمایش خود نماید. طبق شایعات منتشر شده، این شرکت کره ای با اپل و هواوی نیز همکاری داشته و صفحات نمایش مورد نیاز آن ها برای ساخت گوشی های هوشمند تاشو را تأمین خواهد کرد.

معرفی تراشه رم ۸ گیگابایتی LPDDR4x

همانطور که اطلاع دارید، مدتی است که مستمع اخبار و شایعاتی درباره نسل هشتم پرچم داران سری گلکسی اس هستیم. در ادامه این اخبار، گفته شده است که این گوشی که قرار است سامسونگ، به علت فاجعه گلکسی نوت ۷، روی آن سنگ تمام بگذارد، دارای حافظه رم ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR4x خواهد بود که به تازگی توسط دومین تولیدکننده تراشه در کشور خود سامسونگ یعنی کره جنوبی با نام SK Hynix معرفی شده است.

به گزارش تک24، همانطور که گفته شد، کمپانی SK Hynix بعنوان دومین سازنده تراشه در کره جنوبی از نسل جدید حافظه های DRAM مخصوص موبایل تحت عنوان LPDDR4x رونمایی کرده است که فشرده ترین و کوچکترین حافظه رم با ظرفیت ۸ گیگابایت در دنیا می باشد که ۳۰ درصد فضای کمتری را در مقایسه با حافظه های LPDDR4x کنونی اشغال کرده و دارای ۲۰ درصد کارایی بهتر می باشد و ضمنا قادر به انتقال ۳۴٫۱ گیگابایت با بهره گیری از درگاه های ورودی و خروجی ۶۴ بیتی می باشد. ابعاد این تراشه ۱۲ در ۱۲٫۷ میلیمتر می باشد و ضخامت این تراشه هم ۱ میلیمتر می باشد که با همین ابعاد و ضخامت اندک، فضای کمتری را هم برای خود می گیرد.

بنابر اعلام مقامات شرکت SK Hynix، این تراشه قرار است در گلکسی اس ۸ سامسونگ و آیفون ۸ اپل استفاده شود که قرار بر این است در ماه آوریل برابر با فروردین و سپتامبر برابر با شهریور سال جاری میلادی به بازار ارسال شوند. این را هم باید گفت که این کمپانی نخستین تراشه موبایلی یک گیگابایتی از نوع DDR3 را در سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد که در بسیاری از گوشی های پرچمدار آن زمان قرار داشت.

معرفی اسپیکر کوچک Level Box سامسونگ

سامسونگ از اسپیکر کوچک Level Box Slim رونمایی کرده است که البته نسخه قابل حمل اسپیکر Level Box می باشد که مدتی پیش توسط این کمپانی کره ای رونمایی شد.

به گزارش تک24، اسپیکر کوچک اندام Level Box Slim دارای وزن تنها ۲۳۶ گرم می باشد و میتوان مانند یک گوشی موبایل در جیب جا داد. قدرت صدای نسخه اسلیم این بلندگو برابر با ۸ وات است.ضمنا این اسپیکر دارای قابلیت ضد آب می باشد.

شما میتوانید این اسپیکر را بوسیله پایه ای که روی دستگاه قرار دارد، در هر جایی قرار دهید.میکروفون داخلی،سیستم حذف نویز و حذف اکو شدن صدا از دیگر قابلیتهای این اسپیکر می باشد. باتری با ظرفیت ۲۶۰۰ میلی آمپرساعتی هم ۳۰ ساعت پخش موزیک را پاسخگو خواهد بود. سامسونگ این اسپیکر را در رنگهای قرمز، مشکی و آبی به بازار ارسال خواهد کرد.

هدفون Monster رونمایی شده در CES 2017 را دست کم نگیرید

پس از آنکه ایرپادهای اپل راه اندازی شدند ما به یک بخش انبوه پذیرفته شده توسط بازار هدفون بیسیم روانه شدیم. اگرچه این روانه شدن اجتناب ناپذیر بود. اما به دنبال آن هدفون های بیسیم دیگری ارائه شدند که همانند Monster بیش از حد انتظار درخشان تر از ایرپادها هستند.

به گزارش زومتک، رئیس Noel Lee در جریان CES 2017 از هدفون بیسیم Monster و تکنولوژی جدید AirLink پرده برداری کرد. AirLink شامل دو سری از هدفون های در راه عرضه می باشد: Element و iSport.

با تکنولوژی جدید AirLink هدفون Monster قادر است یک اتصال پنهان را با طول صفر پوشش دهد. و این قابلیت بدلیل آنتن Y شکل درون هدفون ها می باشد.

عمر باتری این هدفون ها درست مانند ایرپادهای اپل در نوع خودشان بهترین نیستند اما محدوده آن ها در ۲.۵ ساعت می باشد. این درحالیست که نحوه شارژ شدنشان درست مانند دیگر رقیبان با یک کیس است. Monster در زمینه شارژ باتری ادعا کرده است احتمال دارد پیش از آنکه ۲۱ ساعت از طریق اتصال به موبایل این هدفون ها را استفاده کردید نیاز به شارژ مجدد باتری در جعبه دارید.

شاید از نظر دیزاین این بار Monster هیچ طرح شگفت انگیزی ارائه نداده باشد. در واقع هرچه باشد این هدفون ها همان تصویر آشنای هدفون “اشک الماس” در سال ۲۰۱۳ را برایتان تداعی خواهد کرد.

Elementها با دیزاین منحصر به فردشان یک ذهنیت از جواهرات ایجاد کرده و با یک الماس بدل در مرکز هدفون ها به درخشش بیش از پیششان کمک کرده اند.

هدفون Monster بیشتر از آنکه به منظور مد استفاده شود به خاطر کیفیت صدای بالاتر از حد معمول دیگر هدفون ها گذاشته می شود. آن ها جدا از تمام قابلیت های فوق العاده ای که دارند با پوشش ضدعرق باعث استفاده و به کارگیری آسان تر شده اند.

Elementها برای نخستین بار با قیمت ۳۰۰ دلار در ماه آپریل به فروش خواهند رسید. و این در حالیست که هنوز قیمت و تاریخ انتشار iSportها مشخص نیست.

معرفی کیبورد MX Board Silent:بی سروصدا ترین کیبورد مکانیکی دنیا

در صورتی که با کیبوردهای مکانیکی آشنایی داشته باشید، بدون تردید نام کمپانی آلمانی-آمریکایی Cherry به گوشتان آشنا است. این کمپانی ضمن اینکه صفحه کلید برای کامپیوتر های دسکتاپ تولید می کند با دو کمپانی Logitech و Razer هم مشارکت بسیار خوبی داشته و کیبورد های مدل Cherry MX هم در لپ تاپ های گیمینگ این دو شرکت استفاده شده است. با توجه به اینکه اکثر کاربران صفحه کلید های Cherry را در لپ تاپ ها مشاهده کرده بودند، انتظار داشتند که این کمپانی، کیبورد مکانیکی اختصاصی دسکتاپ خود را به بازار ارسال کند.

به گزارش تک24، این کمپانی قصد داشته است که محصولی را تولید کند تا کاربر بدون جلب توجه کردن دیگر افراد در زمانی که در حال تایپ است، به کار خود بپردازد و هیچ آلودگی صوتی هم در محیط ایجاد نشود. چری در تولید این کیبوردهای بدون صدا از نوارهای لاستیکی در دور هر کلید استفاده کرده است که ضمن اینکه تایپ را برای افراد آسانتر می کند، مانع تولید صدا می شود. این کیبورد به اندازه ای راحت و سریع می باشد که میتواند تجربه نوینی را در تایپ برای کاربر خود فراهم کند.

بنابر اعلام چری، این کیبورد در دو رنگ قرمز و مشکی به بازار ارسال می شود و قیمت آن هم تقریبا ۱۴۹ دلار است.

عکس های سلفی که می گیرید، ممکن است امنیت سایبری تان را به خطر بیندازد

امروزه همه شبکه های اجتماعی پر شده است از عکس های سلفی اشخاص و هیچ بعید نیست که خود شما هم یکی از علاقه مندان به تصاویر سلفی باشید و حساب های کاربری تان در شبکه های اجتماعی پر از چنین تصاویری باشد. اما شاید جالب باشد که بدانید این تصاویر ممکن است که امنیت سایبری شما را به خطر بیندازند.

به گزارش زومتک، محققینی از کشور ژاپن اعلام کرده اند که دوربین های پیشرفته امروزی گوشی های هوشمند به اندازه ای عکس های با کیفیت می گیرند که می توان اثر انگشت افراد را از طریق این عکس ها به دست آورد!!

آقای ایسائو اچیزن، استاد محتوای دیجیتال و علوم رسانه در مرکز پژوهش های موسسه ملی انفورماتیک کشور ژاپن، در مصاحبه ای که به تازگی با یکی از روزنامه های این کشور داشته است، گفته است که به سادگی موفق شده تا در برخی تصاویر، اثر انگشت افرادی که با فاصله حداکثر سه متری از خود عکس گرفته اند و انگشت خود را به نوعی در معرض دید دوربین قرار داده اند شناسایی کند. وی به طور مشخصی در رابطه عکس های سلفی با علامت صلح و دوستی (علامت V با دو انگشت)، که امروزه در بسیاری از تصاویر سلفی شاهد آن هستیم، هشدار داده است.

دانستن چنین چیزی به ویژه هنگامی ترسناک می شود که به رشد روز افزون اهمیت اطلاعات بیومتریک در تایید هویت کاربران توجه کنیم. محبوبیت تایید هویت کاربران در دنیای دیجیتال با استفاده از اطلاعات بیومتریک آنقدر زیاد شده که به تدریج شاهد بکارگیری آنها در لپ تاپ ها و تقریبا همه گوشی های هوشمند هستیم.

البته آقای اچیزن اعلام کرد که وی و همکارانش مشغول توسعه فناوری هستند که سرقت اثر انگشت از طریق تصاویر را غیر ممکن می سازد. این فناوری تصاویر اثر انگشت افراد را پوشانده و یا حتی یک اثر انگشت جعلی تولید کرده و به جای اثر انگشت فرد قرار می دهد.

عینک هوشمند لنوو C200 معرفی شد

عینک هوشمند لنوو در نمایشگاه CES 2017 لاس وگاس رونمایی شد. با معرفی این محصول، لنوو نشان داد برای ورود به بازار واقعیت افزوده AR عزم خود را جزم کرده است. در واقع این شرکت چینی با عرضه و معرفی این عینک، ورود رسمی خود به دنیای واقعیت افزوده را اعلام کرد.

به گزارش گجتنیوز، عینک هوشمند لنوو که C200 نام دارد با عینک گوگل یک تفاوت اساسی دارد؛ این عینک برای استفاده عموم طراحی نشده است. از سویی این محصول جدید شباهت بسیاری به نمونه اولیه عینک گوگل دارد و مجهز به نوارهایی است که بر روی سر و پشت آن قرار می گیرند. این محصول مانند عینک گوگل یک چشمی است، اما دوربین بکار رفته در آن در قیاس با مدل گوگل کمی بزرگتر است.

عینک هوشمند لنوو مجهز به هوش مصنوعی است

کمپانی سازنده این عینک هوشمند در خصوص محصول جدید خود تاکید دارد که عینک C200 با هوش مصنوعی خود می تواند با واقعیت افزوده هماهنگ شود. عینک یاد شده می تواند 20 شی مختلف را شناسایی کرده و تشخیص دهد. همچنین فناوری واقعیت افزوده بکار رفته در این عینک که Lenovo NBD Martin نام دارد قادر است پس از شناسایی اشیاء مختلف به آنها برچسب بزند.

هدف از ساخت این دیوایس جدید، ارائه سریع اطلاعات به کارکنان صنعتی و نیز ارتباط گیری سریع با دیگر کارکنان در فواصل دور است. این عینک با سیستم عامل لینوکس کار می کند و قادر است اشیاء متنوع واقعی را از هم تشخیص دهد. برای استفاده از این عینک باید آن را به گوشی خود متصل کنید تا بتوانید از برنامه مخصوص عینک استفاده کنید.

کاربران به منظور تعامل با این هدست می توانند از صدا، حرکات بدن و یا دکمه های تعبیه شده بر روی آن استفاده کنند. لنوو همچنین پلتفرمی با نام NBD Titan معرفی کرده است که به برنامه نویسان این امکان را می دهد تا محتوای واقعیت افزوده را بر روی هدست ایجاد و یا ویرایش کنند.

شرکت سازنده اعلام کرده که این دیوایس تا ماه ژوئن در دسترس کاربران قرار نخواهد گرفت. در این زمان تولید انبوه محصول یاد شده آغاز و قیمت آن تعیین خواهد شد.

سیستم حفظ تعادل موتورسیکلت هوندا شما را شگفت زده می کند!

همه ما خوب میدانیم که وسایل نقلیه دوچرخ، نظیر موتورسیکلت و دوچرخه به دلیل بی حفاظ بودن بسیار دارای ضعف بوده و در مقایسه با اتومبیل ها از امنیت پایین تری برخوردار هستند. اما این تنها چالش یا در واقع تنها ایراد این وسایل نقلیه نیست؛ تعادل دومین چالش بزرگ پیش روی آنها ست. مشکلی که حالا توسط یکی از غول های خودروسازی جهان ، یعنی هوندا (Honda) حل شده است. بله سیستم حفظ تعادل موتورسیکلت هوندا موسوم به Riding Assist به خوبی از پس این چالش برآمده و مانع از افتادن موتورسیکلت می شود.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، حفظ تعادل موتورسیکلت زمانی که راننده به هر دلیلی قادر به انجام آن نباشد، یکی از بزرگترین مشکلات این گونه وسایل نقلیه است؛ خصوصا اگر با یک موتورسیکلت سنگین روبرو باشیم. البته این مشکل زمانی خودنمایی می کند که موتورسیکلت سرعت پایینی داشته و یا در حالت توقف باشد. اما به نظر می رسد که دیگر این مشکل را باید فراموش کنیم چرا که سیستم حفظ تعادل موتورسیکلت هوندا Riding Assist حتی زمانی که موتورسیکلت در حالت توقف کامل هم باشد تعادل آن را حفظ کرده و مانع از افتادن آن می شود.

به گزارش گجتنیوز، سیستم حفظ تعادل موتورسیکلت هوندا نه تنها هنگام سواری دادن به راننده ، بلکه بدون راننده نیز به خوبی تعادل موتورسیکلت را حفظ می کند. زمانی که تکنولوژی Ridingg Assist هوندا برای حفظ تعادل موتورسیکلت وارد عمل می شود، دوشاخه ی موتور که به چرخ جلو متصل است کمی به طرف جلو حرکت کرده و فراینده حفظ تعادل آغاز می گردد.

خبری از ژیروسکوپ نیست؛ تکنولوژی سیستم حفظ تعادل موتورسیکلت هوندا ، توسط مهندسین این شرکت ابداع شده است

نکته بسیار جالب در سیستم حفظ تعادل موتورسیکلت هوندا این است که اثری از ژیروسکوپ در آن دیده نمی شود؛ به جای آن، هوندا از فناوری جدیدی تحت عنوان Uni-Cub استفاده کرده که توسط مهندسین همین شرکت ابداع شده است.

کمپانی ژاپنی هوندا این فناوری را در نمایشگاه CES امسال به معرض دید عموم گذاشته اما هیچ اشاره ای به زمان عرضه اولین موتورسیکلت ها با این تکنولوژی انقلابی نکرده است؛ هرچند که با توجه به اهمیت بالای این موضوع، به احتمال بسیار زیاد به زودی شاهد ورود موتورسیکلت های جدید هوندا با این سیستم به بازار خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 8 =

لطفا پاسخ عبارت امنیتی را در کادر بنویسید. *