آموزش حذف کلمات پیشنهادی در کیبورد های اندروید

اگر کیبورد گوشی اندرویدی شما کلماتی را پیشنهاد می دهد که قبلاً به اشتباه تایپ کرده اید، می توانید با چند روش ساده آن ها را حذف کنید.

تقریباً تمام کیبوردهای اندروید، می توانند کلمه های تایپ شده را یاد بگیرند و در مکالمات بعدی آن ها را به شما پیشنهاد دهند. باوجود اینکه پیشنهاد کلمات باعث افزایش سرعت عمل ما هنگام تایپ کردن می شود، گاهی اوقات ممکن است صفحه کلید گوشی، کلماتی را به حافظه اش بسپارد که اشتباه تایپ شده اند یا به هر علتی دوست ندارید به  شما پیشنهاد شوند.

صفحه کلیدهای مایکروسافت، سامسونگ و گوگل همگی امکان حذف هر کلمه را به صورت دستی دارند؛  اما برخی از آن ها به شما امکان  می دهند بدون غیرفعال سازی نوار کلمه های پیشنهادی، تمام کلمه های ذخیره شده را به  صورت یک جا حذف کنید. از جایی که انجام این کار، در کیبوردهای مختلف روند متفاوتی دارد، در ادامه روش  حذف کلمه های پیشنهادی در بهترین کیبوردهای اندروید را توضیح می دهیم.

حذف کلمات پیشنهادی در Gboard

Gboard یکی از بهترین کیبوردها برای کاربران گوشی های اندرویدی است. اگر شما هم از این صفحه کلید استفاده می کنید، با انجام چند مرحله ی ساده کلمات پیشنهادی را به راحتی حذف کنید.

ابتدا صفحه کلید را باز کنید و برای نمایان شدن کلمه ی مورد نظر، آن را تایپ کنید.

وقتی کلمه  نمایش داده شد، روی آن ضربه بزنید و نگه دارید.

سپس کلمه را نگه دارید و آن را در سطل زباله یا گزینه ی Remove suggestion (حذف پیشنهاد) رها کنید.

اگر تعداد کلماتی که قصد حذف کردنشان را دارید، زیاد نیست، بهترین راهکار همین روشی است که عنوان کردیم؛ اما چنانچه کلمات زیاد هستند، متاسفانه Gboard راهکاری برای حذف کلی آن ها ندارد. با این حال، می توانید در بخش تنظیمات، نوار کلمات پیشنهادی را به طور کلی غیرفعال کنید یا اینکه از کیبورد بخواهید بعد از تایپ یک کلمه، کلمه ی بعدی را به شما پیشنهاد ندهد.

روی نماد چهارمربع در گوشه ی بالا سمت راست ضربه بزنید. درصورت انگلیسی بودن زبان کیبورد، این گزینه در گوشه ی بالا سمت راست قرار دارد.

نماد چرخ دنده (تنظیمات) را انتخاب کنید.

روی گزینه ی Text correction (تصحیح نوشتار) ضربه بزنید.

در صفحه ی بعد، Next-word suggestions (پیشنهادهای کلمه بعدی) را خاموش کنید.

با غیرفعال کردن گزینه ی Block offensive wors (مسدود کردن کلمات توهین آمیز) نیز، کلمات توهین آمیز دیگر به شما نمایش داده نخواهد شد.

اگر می خواهید هنگام تایپ، نوار پیشنهادات به طور کامل غیرفعال شود، می توانید گزینه ی Show suggestion strip را خاموش کنید.

حذف کلمات پیشنهادی از کیبورد سامسونگ

صفحه کلید سامسونگ نسبت به Gboard امکانات بیشتری را ارائه می دهد. اگر از همین کیبورد استفاده می کنید، علاوه بر حذف کلمات به صورت جداگانه، امکان حذف کلی آن ها را نیز خواهید داشت.

برای شروع، به صفحه ی گفتگوی یکی از دوستانتان بروید تا کیبورد سامسونگ نمایش داده شود.

وقتی کلمه ی مورد نظرتان ظاهر شد، روی آن ضربه بزنید و نگه دارید.

پس از نمایان شدن پنجره ی حذف کردن، روی گزینه ی Remove (حذف کردن) ضربه بزنید تا کلمه حذف شود.

همان طور که اشاره شد، برخلاف Gboard، در صفحه کلید سامسونگ می توان کلمات پیشنهادی را به طور کامل حذف کرد تا نیازی به حذف هر کلمه به صورت جداگانه نباشد. اگر کیبورد پیش فرضتان کیبورد سامسونگ است، مراحل زیر را دنبال کنید:

برای انجام این کار به Settings گوشی (تنظیمات) و سپس General Management (مدیریت عمومی) بروید.

روی Samsung Keyboard settings (تنظیمات صفحه کلید سامسونگ) ضربه بزنید.

در انتهای صفحه، Reset to default settings (بازنشانی به تنظیمات پیش فرض) را انتخاب کنید.

روی Erase personalized predictions (پاک کردن پیشگویی های شخصی شده) ضربه بزنید و در پنجره ی بازشو، Erase (پاک کردن) را انتخاب کنید تا تمام کلمات ذخیره شده در کیبورد سامسونگ حذف شوند.

حذف کلمات پیشنهادی از SwiftKey

صفحه کلید SwiftKey امکانات متنوعی را برای مدیریت کلمات ذخیره شده ارائه می دهد. اگر از طرفداران صفحه کلید مایکروسافت هستید، SwiftKey نیز امکان حذف هرکدام از کلمه ها به صورت تکی و حذف جمعی آن ها را فراهم کرده است.

برای حذف یک کلمه ی خاص، به صفحه ی چت یکی از دوستانتان بروید تا کیبورد SwiftKey نمایان شود.

کلمه ی مورد نظر را تایپ کنید تا نمایش داده شود.

روی کلمه ضربه بزنید و نگه دارید و سپس در نوار اعلان OK را انتخاب کنید.

خوشبختانه، کیبورد مایکروسافت راه حلی نیز برای حذف همه ی کلمات ذخیره شده ارائه می دهد تا نیازی به حذف دستی تک تک آن ها نباشد.

برای حذف کامل کلمات، در صفحه ی تنظیمات SwiftKey، روی گزینه ی Types ضربه بزنید.

به انتهای صفحه بروید و Clear typing data را انتخاب کنید.

درآخر در پنجره ی بازشو، Continue را انتخاب کنید.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 14 =

لطفا پاسخ عبارت امنیتی را در کادر بنویسید. *