آموزش دانلود ویدئو از یوتیوب

پلتفرم محبوب یوتیوب اجازه ی دانلود ویدیوها را به کاربرانی که اشتراک ندارند، نمی دهد؛ اما با برخی راهکارها می توان این محدودیت را از میان برداشت.

بعضی مواقع برای دسترسی آسان  و آفلاین به ویدئوهای یوتیوب بهتر است آن ها را دانلود کنیم؛ اما چگونه می توان این  کار را انجام داد؟

با وجود نقش بسیار مهمی که یوتیوب در آموزش آنلاین و کسب و کارها دارد، به کاربرانِ بدونِ اشتراک امکان دانلود مستقیم ویدئوهای موجود را نمی دهد و گزینه ی دانلود تنها برای کاربران یوتیوب پریمیوم در دسترس قرار دارد. در ادامه نحوه ی دانلود از یوتیوب در دستگاه های مختلف از جمله ویندوز، آیفون و اندروید را شرح می دهیم.

نحوه دانلود از یوتیوب

روش های متعددی برای دانلود از یوتیوب وجود دارد؛ اما برخی کاربران، استفاده از نرم افزارها را برای دانلود ویدئو  از یوتیوب در کامپیوتر به روش های آنلاین ترجیح می دهند. برای این دسته از کاربران گزینه های مختلفی وجود دارد و می توانند با یک بار نصب نرم افزار، هر ویدیویی را از یوتیوب دانلود کنند.

دانلود از یوتیوب با 4K Video Downloader

اپلیکیشن 4K Video Downloader یکی از بهترین  برنامه های موجود برای دانلود از یوتیوب است که نسخه ی رایگان آن امکانات فراوانی همچون دانلود ویدیو به صورت جداگانه و امکان دانلود یک لیست پخش را به  شما می دهد. مادامی  که تعداد ویدیوهای موجود در لیست از ۲۴ عدد بیشتر نباشد، ویدیوها بدون دردسر دانلود خواهند شد.

برای دانلود ویدیو از طریق 4K Video Downloader، ابتدا از طریق این لینک وارد وب سایت آن شوید و نرم افزار را دانلود کنید. پس از نصب و اجرای برنامه می توانید دانلود ویدیوهای دلخواهتان را آغاز کنید.

چنانچه می خواهید نرم افزار 4K Video Downloader ویدیوها را به طور خودکار و با فرمت و تنظیمات یکسانی دانلود کند، سوییچ کنار Paste Link را روشن و تنظیمات مدنظرتان را اعمال کنید.

اکنون تنها کافی است لینک ویدیوی مورد نظر را کپی کنید و سپس در محیط نرم افزار، روی Paste Link ضربه بزنید تا دانلود به طور خودکار آغاز شود.

اگر تمایل دارید برای هر ویدیو تنظیمات و فرمت خاصی را تعیین کنید، نیازی به روشن کردن سوییچ مورد بحث نیست. در این صورت، پس از کلیک روی گزینه ی Paste Link پنجره ی جدیدی باز خواهد شد که در آن می توانید با فرمت دلخواهتان دانلود را انجام دهید.

در انتها، برای شروع دانلود گزینه ی  Download را فشار دهید.

اگر می خواهید امکان دانلود نامحدود ویدیوها، پلی لیست های بزرگ، ویدیوهای خصوصی و حذف کامل تبلیغات را داشته باشید، باید کمی هزینه کنید؛ اما اگر با نمایش چند تبلیغ مشکلی نداشته باشید، نسخه ی رایگان برنامه کماکان گزینه ای کاربردی است.

دانلود از یوتیوب با لینک مستقیم

علاوه بر نرم افزارهای دانلود از یوتیوب که به نصب نیاز دارند، می توان از ابزارهای مبتنی بر وب نیز برای دانلود ویدیوها استفاده کرد. وب سایت های AceThinker و U2Convert و Y2mate از بهترین ابزارهای آنلاینی هستند که می توانید برای دانلود ویدیو از آن ها کمک بگیرید. این وب  سایت ها معمولاً عملکرد یکسانی دارند؛  از این رو در ادامه تنها روش دانلود از وب سایت AceThinker را شرح می دهیم.

دانلود از یوتیوب با AceThinker

ابزار آنلاین AceThinker به شما امکان می دهد ویدئوها را از پلتفرم های مختلف همچون یوتیوب بدون محدودیت و به صورت رایگان دانلود کنید. این ابزار مبتنی بر وب با همه ی مرورگرها از جمله سافاری و اج و کروم سازگاری دارد.

برای دانلود ویدیو از طریق وب سایت AceThinker، ابتدا لینک مدنظرتان را از یوتیوب کپی کنید.

وارد وب سایت مذکور شوید و لینک را در کادر مربوطه جایگذاری کنید.

روی نماد جست وجو ضربه بزنید تا فهرستی از فرمت های مختلف نمایان شود. برای دانلود هرکدام از گزینه ها، روی گزینه ی Download مقابل آن کلیک کنید.

دانلود ویدیو از یوتیوب در اندروید

بهترین روش دانلود از یوتیوب در گوشی های اندرویدی، استفاده از وب سایت های مبتنی بر وب یا ربات های تلگرامی محسوب می شود؛ اما اگر از کاربرانی هستید که اپلیکیشن ها را به سرویس های تحت وب ترجیح  می دهید، توصیه ی ما استفاده از برنامه ی NewPipe است که البته اپلیکیشن آن به صورت رسمی در پلی استور موجود نیست؛ اما می توانید از طریق این لینک آن را دانلود کنید.

پس از اجرای اپلیکیشن NewPipe، با محیطی نسبتاً مشابه یوتیوب مواجه می شوید. در نتیجه کار سختی برای دانلود در پیش ندارید و تنها باید ویدیوی مورد نظر را جست وجو و پیدا کنید.

پس از یافتن ویدئو در اپلیکیشن، روی نماد Download ضربه بزنید و در پنجره ی دانلود، فرمت ویدیو را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید فقط نسخه ی صوتی ویدیو یا صرفاً کپشن آن را دانلود کنید.

پس از انتخاب فرمت، با انتخاب OK در نوار بالای پنجره ی دانلود، فرایند دانلود فیلم از یوتیوب شروع می شود.

در انتها می توانید فهرست ویدیوهای دانلودشده یا در حال دانلود را در بخش Settings و سپس Downloads مشاهده کنید.

دانلود از یوتیوب با ربات تلگرام

علاوه بر راهکارهایی مثل اپلیکیشن ها و سرویس های مبتنی بر وب، تلگرام نیز می تواند روش مناسبی برای دانلود ویدیو باشد. اپلیکیشن تلگرام دارای ربات های مختلفی است که به منظور دانلود ویدئو یا موسیقی ایجاد شده اند.

ربات savemedia_bot

savemedia_bot یکی از بهترین ربات های تلگرام برای دانلود از یوتیوب است که علاوه بر ویدیوهای یوتیوب، امکان دانلود ویدیوهای اینستاگرام و تیک تاک را نیز فراهم می آورد.

برای استفاده از ربات، عبارت savemedia_bot@ را در تلگرام جست وجو کنید و وارد صفحه ی بات شوید (می توانید همین عبارت را در سیو مسیج تلگرام نیز ارسال کنید و سپس روی آن ضربه بزنید تا وارد صفحه ی ربات شوید).

برای فعال شدن ربات تلگرام دکمه ی Start را بزنید و سپس لینک ویدیوی مورد نظرتان را ارسال کنید.

ربات بعد از پردازش ویدئو، لینک قابل دانلود ویدیو را در اختیارتان قرار می دهد.

لطفاً توجه داشته باشید که ربات savemedia_bot تنها قابلیت دانلود ویدیوهایی را دارد که کمتر از ۱۵ دقیقه هستند. برای دانلود ویدیوهای طولانی تر می توانید از ربات زیر استفاده کنید.

ربات MegaSaverBot

برای دانلود ویدیوهای طولانی تر می توانید از ربات MegaSaverBot استفاده کنید. با این حال، برای استفاده از آن لازم است ابتدا در یک کانال خاص عضو شوید.

اگر این موضوع برایتان مشکلی ایجاد نمی کند، ربات مذکور در مقایسه با ربات قبل، گزینه ی بهتری است؛ زیرا امکان دانلود ویدیو در فرمت های مختلف یا حتی دانلود صدای ویدیو را نیز فراهم می کند.

برای استفاده از این ربات نیز همچون روش قبل، عبارت MegaSaverBot@ را در تلگرام جست وجو کنید و دکمه ی Start را فشار دهید.

در مرحله ی بعد، از شما خواسته می شود در کانال گفته شده عضو شوید.

پس از عضویت در کانال، گزینه های زیادی با فرمت ها و حجم های مختلف برای دانلود در اختیارتان قرار می گیرد که با انتخاب هرکدام، لینک ویدیو با همان فرمت برایتان ارسال خواهد شد (اگر پس از عضویت لینک دانلود ارسال نشد، دوباره لینک ویدیوی مورد نظرتان را برای ربات ارسال کنید).

دانلود فیلم از یوتیوب در آیفون و آیپد

آیفون برخلاف گوشی های اندرویدی امکان ذخیره  ی مستقیم و آسان از طریق اپلیکیشن ها را ندارد. درواقع محدودیت های سیستم عامل iOS امکان نوشتن اپلیکیشن برای این منظور و توزیع آن در اپ استور را از بین می برد. دانلود اپلیکیشن از منابع ناشناس برای گوشی آیفون هم به آسانی اندروید نیست و در نهایت، باید به دنبال راهی دیگر برای دانلود فیلم از یوتیوب باشید.

بهترین روش برای دانلود از یوتیوب در گوشی های آیفون، استفاده از وب سایت های مبتنی بر وب همچون AceThinker است که در بخش قبل به آن ها اشاره کردیم.

برای دانلود فیلم از یوتیوب، در گوشی آیفون خود وب سایت AceThinker را باز کنید.

لینک ویدیو را در کادر مربوطه جایگذاری کنید و سپس روی نماد جست وجو ضربه بزنید.

از فهرست پیش رو، یکی از فرمت ها را برای دانلود انتخاب و سپس گزینه ی Download را به مدت چند ثانیه نگه دارید.

گزینه ی Download Linked FiLe را انتخاب کنید تا فرایند دانلود شروع شود.

توجه داشته باشید که با  استفاده  از روش های بالا، امکان دانلود ویدیوهای یوتیوب همراه با زیرنویس وجود ندارد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 18 =

لطفا پاسخ عبارت امنیتی را در کادر بنویسید. *