انتشار نخستین دایرةالمعارف نابینایی و نابینایان در ایران

منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران از تالیف دایرةالمعارف سه جلدی «نابینایی و نابینایان» خبر داد و گفت: این دایرةالمعارف با همکاری محمد نوری، دفتر فرهنگ معلولان قم تالیف شده و ویژه نابینایان است.

وی با بیان اینکه کتاب در ۲۱۰۰ صفحه منتشر شده است، افزود: در این کتاب جمعی از افراد نخبه نابینای ۱۰۰ سال اخیر معرفی شده اند؛ همچنین به معرفی انجمن ها، تشکل ها و شرکت های فعال در حوزه نابینایان پرداخته ایم.

شادکام با اشاره به معرفی افراد خیّر حوزه نابینایان، بیان کرد: تاکنون در داخل منبعی با این مختصات و ویژگی ها چاپ نشده بود اما نمونه های آن در امریکا و برخی کشورهای اروپایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه به زودی مراسم رونمایی از این مجموعه برگزار خواهد شد، گفت: جلد نخست این دایرةالمعارف شامل حروف «آ تا ث»، جلد دوم شامل حروف «ج تا غ» و جلد سوم شامل حروف «ف تا ی» است.

شادکام همچنین از تالیف دایرةالمعارف دیگری خبر داد و افزود: این دایرةالمعارف دربردارنده اطلاعات افراد معلول جسمی – حرکتی است، در حال جمع آوری اطلاعات هستیم تا جمعی از نخبگان معلول و شرکت ها و مجموعه های فعال در این حوزه را معرفی کنیم.

به گفته وی، به زودی مراسم رونمایی از این کتاب نیز در انجمن برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 4 =

لطفا پاسخ عبارت امنیتی را در کادر بنویسید. *