آموزش تیر اندازی با کمان به نابینایان برای اولین بار در کشور

رئیس هیات تیر اندازی با کمان مشهد گفت: طرح آموزش تیراندازی با کمان ویژه نابینایان و کم بینایان در مشهد طی مراسمی با حضور مسئولان استانی پایه گذاری و اجرا شد.

کلثوم غلامی مطلق با بیان اینکه این طرح آموزشی در حاشیه مسابقات تیراندازی با کمان ویژه آقایان و بانوان شهر مشهد با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد و معاون ورزش بانوان استان کلید خورد، افزود: طرح مزبور در پی تلاشی یک ساله هیات تیراندازی با کمان مشهد مبنی بر استعدادیابی بین نابینایان و کم بینایان در این رشته عملیاتی شده است.

وی اظهار کرد: این رشته ورزشی در بین نابینایان در معدود کشورهای جهان در حال انجام است که این اتفاق برای اولین بار در کشور با استقبال پنج نفر از ورزشکاران پرتلاش نابینا و کم بینا در مشهد رخ داد.

رئیس هیات تیراندازی با کمان مشهد گفت: آموزش این رشته ورزشی برای نابینایان و کم بینایان به صورت هدفگیری از طریق لمس کمان با دست با تنظیم سایت توسط مربی انجام می گیرد و باقی تکنیک ها نیز مانند تیراندازی با کمان رایج برای ورزشکاران عادی است.

غلامی اضافه کرد: با تلاشهای صورت گرفته، این رشته ورزشی برای کم بینایان و نابینایان کشورمان نیز در حال راه اندازی است و با پیگیری فدارسیون نابینایان حتی نسبت به اعزام آنان به مسابقات جهانی اقدام خواهد شد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + ده =

لطفا پاسخ عبارت امنیتی را در کادر بنویسید. *