کارگاه فناوری. آموزش کار با گوشی های اندروید، توسط امید هاشمی در انجمن باور

با سلام و احترام به همراهان وبسایت ویژه نابینایان شرکت پکتوس.
بر اساس برنامه از پیش اعلام شده، قرار بود روز های شنبه و سه شنبه هر هفته، دکه خبر فناوری منتشر شود.
اما پس از بررسی نظرات و پیشنهادات اعضای جامعه هدف که از طریق دیدگاه ها، بخش تماس با ما و تماس تلفنی با شرکت با ما در ارتباط بودند، قرار بر این شد مباحث مرتبط با فناوری، در دو بخش ارائه شود.
یکی در حوزه اخبار دنیای فناوری و دیگری کارگاههای آموزشی برای نابینایان که مرتبط با این حوزه باشند.
از این رو، تصمیم گرفتیم روز های شنبه را به دکه خبر دنیای تکنولوژی و فناوری اختصاص دهیم و در روز های سه شنبه هر هفته، فایل صوتی کارگاه های آموزشی مرتبط با تکنولوژی های روز و فناوری های مرتبط با نابینایان منتشر خواهد شد.
در همین راستا و در گام نخست، به جهت استقبال روز افزون نابینایان از گوشی های لمسی با سیستم عامل اندروید، کارگاه آموزشی جناب امید هاشمی که در انجمن باور برگزار شده است را برای شما عزیزان در پنج قسمت آماده کرده ایم.

کاربران تلفن های همراه اندروید، به یاد دارند پیشتر و در سال 92، نخستین کارگاه اندروید امید هاشمی در مؤسسه رودکی برگزار شد.
طبق گفته جناب هاشمی، هدف این کارگاه که اتفاقاً با استقبال نابینایان مواجه شد، ریختن ترس نابینایان از استفاده از گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید بود.
اما در دومین کارگاه اندروید ایشان که در انجمن باور برگزار شد، هدف، آموزش کار با بخش های مختلف گوشی های اندرویدی است.

البته در یک سال اخیر، بسیاری از نابینایان در زمینه کار با گوشی های هوشمند اندروید، به کاربران حرفه ای این سیستم عامل تبدیل شده اند و حتی آموزش های متعددی از نرم افزار ها و اپلیکیشن های مختلف اندرویدی توسط آنها در سایت های ویژه نابینایان منتشر می شود.
اما این کارگاه برای کاربران مبتدی تر و کسانی که میخواهند برای کار با بخش های مختلف گوشی های اندروید آموزش ببینند و در این زمینه پیشرفت کنند، بسیار می تواند مفید باشد.

در جلسه اول این کارگاه، توضیحاتی در باره ی پیشنهاد در جهت انتخاب و خرید گوشی، شرح مبسوط از قسمت های مختلف بدنه ی گوشی و شیوه های حرکت در صفحات اندروید ارائه شده است.
جلسه نخست کارگاه آموزشی اندروید امید هاشمی برگزار شده در انجمن باور را به مدت 31 دقیقه و با حجم 42 مگابایت
از اینجا
دانلود کنید.
جلسه دوم که شامل: نحوه ی باز کردن قفل گوشی، توصیف صفحه ی home، معرفی گزینه های اصلی صفحه home، افزودن گزینه به صفحه ی home، تغییر در شیوه ی چینش گزینه ها و توضیح در خصوص موتور صوتی E-Speak است، سه شنبه هفته آینده منتشر می شود.

گفتنی است، این کارگاه نیز پیش از ارائه نسخههای جدید تر سیستم عامل اندروید، یعنی اندروید پنج و شش برگزار شده است.

6 دیدگاه دربارهٔ «کارگاه فناوری. آموزش کار با گوشی های اندروید، توسط امید هاشمی در انجمن باور»

  1. سلام و عرض خسته نباشید به شما و همکارانتون این خوبه که آموزشهارو از محره مقدماتی شروع میکنید چون اگه زیاد حرفه ای باشه شاید باعث دلسردی کاربران مبتدی بشه ‏سپاس ‏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 20 =

لطفا پاسخ عبارت امنیتی را در کادر بنویسید. *