دکه خبر دنیای تکنولوژی و فناوری/تاریخ انتشار، شنبه 13 آذر ۹۵

با سلام و احترام به همراهان وبسايت ويژه نابينايان شرکت پکتوس. در نوزدهمين شمارگان دکه خبر دنياي تکنولوژي و فناوري، 15 خبر تقديم شما گراميان مي شود.

سیستم جدید هوش مصنوعی آمازون برای تشخیص عکس ها

یکی از ویژگی های اولیه و اصلی در سیستم های هوش مصنوعی توانایی تشخیص عکسها و پردازش آنها است. کمپانی های گوگل و مایکروسافت پیش از این با استفاده از ابزارهای مختلف قدرت بالای سیستم های تشخیص عکس خود را نشان داده بودند. و حالا به نظر می رسد که آمازون با معرفی Amazon Rekognition برای معرفی سیستم تشخیص عکس خود آماده است.

به گزارش دیجی رو، این سیستم یکی از بخش های پروژه ی یادگیری عمیق آمازون است که به تازگی توسط این شرکت برای توسعه دهندگان معرفی شده است. این سیستم تقریبا مثل سایر سیستم های مشابه تشخیص عکس کار می کند، به این صورت که چهره انسان ها را تشخیص می دهد، احساسات آن را مشخص می کند و اشیاء را با توجه به شکل آنها نامگذاری می کند. در حقیقت این سیستم به قدری هوشمند شده که نه تنها حضور یک سگ در تصویر را تشخیص می دهد، بلکه می تواند نوع و نژاد سگ را نیز به طور دقیق مشخص کند.

به گفته ی Werner Vogels مدیر ارشد فناوری آمازون، سیستم Amazon Rekognition با استفاده از تکنیک های یادگیری عمیق اشیا، مناظر، مفاهیم و چهره ها را در عکس ها تشخیص می دهد و می تواند عکس ها را با هم مقایسه کند. همچنین کاربران می توانند در میان میلیون ها چهره با ویژگی های مختلف جستجو کنند.

باید منتظر باشیم و ببینیم که این سیستم تا چه حد کاربردی خواهد بود و چه سرویس ها و اپلیکیشن هایی از آن استفاده خواهند کرد. اما به نظر می رسد که از این سیستم می توان حداقل به عنوان جایگزینی برای سیستم های مشابه سایر شرکت ها مثل گوگل استفاده کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای: فیلتر شدن کلش آف کلنز حقیقت ندارد!

همان طور که احتمالا در جریان قرار گرفته اید، برخی از هموطنان به هنگام اجرای بازی های محبوب سوپرسل نظیر کلش آف کلنز و کلش رویال با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و امکان ورود به بازی برایشان وجود ندارد. در پی این ماجرا شایعات زیادی درباره فیلتر شدن کلش آف کلنز (Clash of Clans) منتشر شد و شاهد سیل واکنش های مردم به این اتفاق بودیم. اما امروز حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای به تمامی شایعات پایان داد.

به گزارش گجتنیوز، به دنبال موج شایعات درباره فیلتر شدن کلش آف کلنز و کلش رویال، کانال رسمی تلگرام بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نقل از کریمی قدوسی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. در پیام کوتاه منتشر شده در این کانال آمده است:

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در رابطه با فیلتر شدن کلش آف کلنز ، این مشکل را اختلال در شبکه اینترنت خواند و از رفع شدن آن در آینده نزدیک خبر داد.

گفته می شود این بیانیه براساس پیگیری های انجام شده از کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و کافه بازار منتشر شده و این مشکل همیشگی نخواهد بود.

جالب است بدانید چند هفته پیش بنیاد ملی بازی های رایانه ای گزارش ویژه ای درباره بازی «کلش آف کلنز» تهیه کرده و از این بازی با عنوان «منفور محبوب» یاد کرده بود و آن را یکی از پدیده های تجاری بازار بازی های رایانه ای ایران دانسته است.

گرچه هنوز شاهد بیانیه رسمی و معتبری از سوی کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیستیم اما آن طور که به نظر می رسد، به زودی امکان اجرای بازی بدون نیاز به استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی فراهم خواهد شد.

شبیه سازی لحظات آینده با استفاده از عکس ها توسط دانشمند ایرانی

دانشمند ایرانی ساکن آمریکا با همکاری محققان دانشگاه ام آی تی، الگوریتمی را برای شبیه سازی لحظات آینده اختراع کرده است. این الگوریتم با استفاده از عکس های ثابت، فیلم هایی را تهیه می کند که تا چند لحظه ی بعد را پیش بینی خواهد کرد.

به گزارش گجتنیوز، حامد پیر سیاوش، استاد ایرانی دانشگاه مریلند آمریکا، مدرک کارشناسی خود را در رشته ی مهندسی برق در سال 2003 از دانشگاه علم و صنعت تهران دریافت کرد و در سال 2012 از رشته علوم رایانه در دانشگاه کالیفرنیا فارغ التحصیل شد. وی با کمک محققان دانشگاه ام آی تی موفق شد تا یک الگوریتم هوش مصنوعی را ابداع کند که از قابلیت جالبی برخوردار است. این سیستم هوش مصنوعی با استفاده از رویدادهای قابل مشاهده در عکس های ثابت، ویدیوی کوتاهی را از لحظات آینده تهیه می کند. به عنوان مثال این الگوریتم پس از مشاهده ی عکس هایی از بازی گلف می تواند لحظات بعدی بازی و مسیر حرکت کردن توپ در چند لحظه ی بعد را در قالب ویدیویی کوتاه به نمایش بگذارد.

ظرفیت مغز انسان محدودیت های بسیاری را برای خیال پردازی دارد اما امروزه هوش مصنوعی تا جایی پیشرفت کرده که می تواند با بررسی تصاویر به شبیه سازی لحظات آینده بپردازد. کارل وندریک (Carl Vondrick)، دانشجوی دکترای دانشگاه ام آی تی در مورد این الگوریتم اظهار کرد که این موفقیت نشان دهنده ی درک هوش مصنوعی از شرایط حال است؛ چون در غیر این صورت امکان پیش بینی آینده فراهم نخواهد شد.

به زودی دقت و زمان شبیه سازی لحظات آینده افزایش خواهد یافت

دانشمندان برای دستیابی به این الگوریتم از دو گروه شبکه های عصبی استفاده کردند. یکی از شبکه های عصبی برای تولید ویدیو و دیگری برای متمایز کردن تصاویر بازسازی شده نسبت به تصاویر واقعی به کار می رود. این سیستم هوش مصنوعی، قابلیت طراحی ویدیوهای شبیه سازی شده را به تدریج بالا می برد تا جایی که صحنه های پیش بینی شده به طور کامل با صحنه های واقعی در عکس ها شباهت داشته باشد. انتظار می رود که در آینده ی نزدیک و با افزایش خودآموزی و توان درک این الگوریتم، شبیه سازی لحظات آینده از دقت بیشتری برخوردار شود.

البته نباید انتظار داشت که این فناوری منجر به تولید ویدیوهای طولانی تر و پیشگویی آینده شود. در حال حاضر و با استفاده از این الگوریتم می توان ویدیوهای 1.5 ثانیه ای را تولید کرد که شاید در آینده زمان آن بیشتر شود. محققان امیدوارند که از این مدل برای شناسایی ناهنجاری ها و شرایط امنیتی و کشف اشیا و اجزا در تصاویر به کار گرفته شود.

افزایش ۴ برابری دسترسی کاربران به شبکه ملی اطلاعات

برات قنبری،معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از تحقق پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش افزایش دسترسی کاربران به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال داد.

به گزارش تک24، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان اینکه افزایش سرعت دسترسی کاربران به سایتهای داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات، مطابق منشور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، در دستور کار قرار گرفته است،گفت:  براساس اهدافی که امسال در برنامه داریم موضوع توسعه شبکه فیبرنوری، گسترش شبکه انتقال داده و نیز افزایش ظرفیت شبکه IP را برنامه ریزی کردیم.

برات قنبری افزود:از این رو برنامه عملیاتی مطابق با منشور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حال انجام است و به طور قطع تا پایان سال جاری، این اهداف محقق می شود.

وی اظهار کرد: برمبنای برنامه ریزی صورت گرفته متوسط سرعت دسترسی کاربران به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال به ۴ مگابیت برثانیه می رسد و با وجود این سرعت، امکان استفاده از سایتهای داخلی به راحتی ممکن است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: مطابق با برنامه ششم توسعه نیز باید دسترسی کاربران ایرانی به سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه فراهم شود که این هدف تا پایان سال ۹۹ محقق خواهد شد.

او تاکید داشت: در خصوص تحقق پروژه اقتصاد مقاومتی در این بخش، هیچگونه عقب ماندگی مشاهده نمی شود.

سامسونگ برای دومین سال المپیاد تکنسین های ایران را برگزار می کند

سامسونگ برای دومین سال متوالی، المپیاد تکنسین های ایران را با حمایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ۳۲ استان برگزار می کند تا برترین  تکنسین های هر رشته مشخص شوند.

به گزارش زومیت، سامسونگ برای دومین سال متوالی، المپیاد تکنسین های ایران را برگزار می کند. این المپیاد در چهار رشته موبایل و تبلت، لوازم خانگی، دستگاه های تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری انجام می شود.

دومین دوره المپیاد تکنسین ها با دو هدف عمده ترویج فرهنگ مهارت آموزی و شناخت و تجلیل از برترین تکنسین های کشور طی روزهای ۱۹ آذرماه و هفته اول دی ماه امسال برگزار می شود.

این رویداد از روز دوم آذرماه با ثبت نام داوطلبان به طور رسمی آغاز به کار می کنند و علاقه مندان حضور در المپیاد تکنسین ها می توانند تا ۱۲ آذرماه به صورت اینترنتی ثبت نام و مجوز ورود به آزمون را دریافت کنند. متقاضیان فقط در یک رشته قادر به ثبت نام خواهند بود و با وجود اینکه رویداد مذکور به نام تکنسین ها برگزار می شود، اما همه افراد می توانند با ثبت نام و حضور در المپیاد، سطح دانش و توانایی های فنی خود را محک بزنند.

پس از پایان مهلت ثبت نام و طی روزهای ۱۵ تا ۱۸ آذرماه، داوطلبان با دریافت کارت آزمون برای اولین مرحله از المپیاد تکنسین ها که به صورت الکترونیکی در مراکز فنی و حرفه ای برگزار می شود، آماده می شوند. مشخصات و آدرس این مراکز و همچنین آیین نامه و مقررات شرکت در آزمون در وب سایت رسمی المپیاد تکنسین های ایران به آدرس www.samsungtecholympiad.ir قرار گرفته است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت، اطلاعات لازم را کسب کنند.

آزمون اول که به صورت الکترونیکی است، در روز ۱۹ آذرماه در چهار گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی (یخچال و ماشین لباسشویی)، دستگاه های تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری (تلویزیون و سینمای خانگی) برگزار خواهد شد. پس از مشخص شدن نفرات برتر هر گرایش، مسابقات در مرحله دوم و نهایی خود، یعنی مرحله عملی و حضوری ادامه پیدا می کند تا مهارت های فنی و تخصصی نفرات برگزیده نیز محک زده شود. مرحله عملی در روزهای دوم و سوم دی ماه برگزار می شود و در نهایت با مشخص شدن سه نفر برتر هر گرایش، مسابقات المپیاد تکنسین های ایران به کار خود پایان می دهد. در پایان؛ طی مراسمی، جوایز برندگان این المپیاد و نیز مدارک کارآموزان و دانش آموختگان امسال آکادمی مهندسی سامسونگ اهدا خواهد شد.

نفرات اول تا سوم هر گرایش، به ترتیب ۳۰ سکه، ۲۰ سکه و ۱۰ سکه تمام بهار آزادی دریافت خواهند کرد و همچنین این نفرات، با هزینه شرکت سامسونگ، برای شرکت در المپیاد جهانی مهارت سال ۲۰۱۷ عازم ابوظبی می شوند تا به عنوان نماینده ایران در این المپیاد شرکت کنند.

هدف از برگزاری این المپیاد که در نوع خود بزرگ ترین رویداد مهارتی در کشور است، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و افزایش ظرفیت مشتری مداری در میان تکنسین هاست.

شناسایی استادکاران ماهر و زبردست و قدردانی از آن ها به پاس تلاش بی وقفه و تأثیرگذارشان و انتقال تجربیات ارزشمند آن ها به تکنسین های جوان، از دیگر اهدافی است که برگزارکنندگان این المپیاد در پی  آن هستند.

افزایش سطح علمی و مهارت شرکت کنندگان که با تعامل و ارتباط هر چه بیشتر تکنسین ها میسر می شود، از دیگر ثمرات مهم برگزاری این المپیاد است.

این المپیاد توسط سامسونگ ایران و با حمایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اداره کل فنی و حرفه ای استان تهران و مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای برگزار می شود.

تقسیم بخش الکترونیک سامسونگ به دو شرکت مجزا

به گزارش تک24، کمپانی کره ای سامسونگ تصمیم دارد قسمت الکترونیک خود را تقسیم به دو قسمت کند تا رقابتی بیشتر با تولیدکنندگان گوشی داشته باشد.ضمنا،سامسونگ با این کار خواهد توانست پول نقد بیشتری در اختیار سهامداران خود بگذارد.

این را هم باید گفت که این تصمیم هنوز به طور رسمی توسط سامسونگ بیان نشده است و احتمال می رود در این هفته اعلام شود.این تصمیم موجب ساده تر شدن ساختار سازمانی سامسونگ می شود.سعی کره ای ها بر این است که اندکی،سرمایه گذاران خود را با این تصمیم راضی نگه دارند.فاجعه ای که گلکسی نوت ۷ برای سامسونگ رقم زده،موجب شده سامسونگ در وضعیت خوبی قرار نگیرد.تحقیقاتی در ارتباط با پرونده های فساد اقتصادی هم که دیگر قوز بالا قوز.

اضافه شدن GIF Keyboard به HangOuts

برنامه نویسان و توسعه دهندگان شرکت گوگل در سایت رسمی خود خبر از بروزرسانی جدیدی داد و در آن مقاله ذکر کرد که این برنامه با به روزرسانی سیستم عامل اندروید به صورت خودکار برای کاربران نصب می شود و بعد از بروزرسانی می توانید از Hangout با ورژن ۱۵.۰ و قابلیت های جدید استفاده کنید.

به گزارش زومتک، این اپلیکیشن و بروزرسانی پیش نیاز اندروید ۷.۰ یا همان Nougat می باشد که از امکانات جدید آن می توان به اضافه شدن فایل های GIF Keyboard و تغییراتی در ظاهر برنامه اشاره کرد.گزینه و امکان دسترسی به GIF keyboard برای نخستین بار برای برنامه Messenger طراحی شد که بروزرسانی آن چند هفته قبل از HangOut منتشر شد و مورد استقبال کاربران نیز قرار گرفت.

نسخه جدید برنامه از امکانات دیگری نیز برخوردار است از جمله تغیراتی در اعلان پیام ها به کاربران و رفع بعضی از باگ و مشکل هایی که در ورژن ۱۴.۰ کاربران از آن شکایت داشتند.البته این را هم باید در نظر گرفت که این بروزرسانی به تازگی آمده و هنوز خبری از نظر های کاربران در گوگل پلی نیست ولی می توان این بروزرسانی را یکی از تحول های جالب برای Hangout در نظر گرفت.

Google به مناسبت کریسمس Santa Tracker را ارائه داد

هر ساله با خنک شدن روزانه هوا و ریزش برگ های رنگارنگ درختان در پائیز Google برنامه ردیابی سانتا را به روزرسانی می کند. درواقع برای Google این یک رسم تعطیلات کریسمس به شمار می آید.

به گزارش زومتک، اخیرا Google اپلیکیشن Santa Tracker مطابق با سال ۲۰۱۶ نسخه جدید را در طراحی دیگری بروزرسانی کرد. و این نسخه مشابه با بازی Pokemon Go می باشد.

در اپلیکیشن Santa Tracker بازی های سرگرم کننده و شاد مطابق با این عید وجود دارد. و تعدادی از آن ها هم از طریق مرورگر وب قابل دسترس هستند. اما بازی جدید ارائه داده شده در Santa Tracker تحت عنوان “Present Quest” می باشد که شما باید مانند Pokemon Go در سطح شهر به گردش بپردازید تا بتوانید هدیه های مجازی را جمع آوری کنید.

اپلیکیشن Santa Tracker این بازی جدید را ۲۴ دسامبر افتتاح کرد. و به نظر می رسد ردیابی بابانوئل با دریافت کادوهای جالب و جذاب همانند لباس اندرویدی، تلویزیون اندرویدی و یا هر وسیله دیگری در گوشی های تلفن همراه برای کودکان بسیار سرگرم کننده باشد.

گوگل بررسی های تقلبی را از پلی استور حذف می کند

پس از اعلام گوگل مبنی بر برخورد با اپلیکیشن هایی که آمار نصب تقلبی دارند، این کمپانی امروز اعلام کرده است بررسی های تقلبی را نیز از سطح پلی استور حذف می کند.

به گزارش زومیت، در حال حاضر اپلیکیشن های بسیاری در پلی استور وجود دارد. همین امر باعث می شود در انتخاب گزینه مناسب مردد شویم. بسیاری از کاربران در این شرایط برای انتخاب اپلیکیشن مناسب بررسی ها و نظرات کاربران دیگر را مطالعه می کنند.

همین امر باعث شده است بعضی از توسعه دهندگان اپلیکیشن برای فروش محصولشان اقدام به ثبت بررسی ها و نظرات تقلبی کنند. این کار به حدی شایع شده که در نهایت گوگل نیز نسبت به آن واکنش نشان داده است.

به نظر می رسد در آینده ای نزدیک  شاهد حذف بررسی ها و امتیازات تقلبی از گوگل پلی استور خواهیم بود. این کمپانی امروز اعلام کرده است قصد دارد با اعمال تغییراتی، بتواند چنین بررسی هایی را بیابد.

چند هفته پیش گوگل اعلام کرد قصد دارد با اپلیکیشن هایی که با تقلب میزان آمار نصب برنامه را افزایش داده اند، برخورد کند. امروز هم گوگل گفته است قصد دارد بررسی های تقلبی یا بررسی های افرادی را که بابت ثبت آن ها پول دریافت کرده اند، از پلی استور حذف کند. البته این کمپانی اعلام نکرده است چگونه می خواهد این بررسی ها را شناسایی و حذف کند.

گوگل همچنین به این موضوع اشاره کرده است که هرکدام  از اپلیکیشن های اندروید موجود در پلی استور باید قوانین را رعایت کنند. بنابراین تمام بررسی های موجود در پلی استور باید توسط کاربران واقعی نوشته شده باشند که اپلیکیشن را نصب و استفاده کرده اند.

یوتیوب استریم آنلاین ویدیو با رزولوشن 4K را برای تمام کاربران ممکن کرد

با توجه به امکان آپلود و دانلود ویدیو از یوتیوب، حال این سرویس امکان استریم آنلاین ویدیو با رزولوشن 4K را نیز ممکن کرده است.

به گزارش زومیت، برای سال ها است که یوتیوب امکان آپلود ویدیو با رزولوشن 4K را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. این کمپانی اخیرا امکان استریم آنلاین ویدیو با رزولوشن 4K را نیز برای تمامی کاربران در دسترس قرار داده است که شامل ویدیو های ۳۶۰ درجه نیز می شود. از نظر بینندگان استریم  ویدیویی در یوتیوب چیزی تغییر پیدا نخواهد کرد و تنها گزینه ی مشاهده با رزولوشن 4K به گزینه های قابل انتخاب اضافه خواهد شد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که اقدام یوتیوب در پشتیبانی از امکان استریم ویدیو به صورت 4K کمی زودتر از موعد است. این کمپانی در سال ۲۰۱۰ نیز امکان آپلود ویدیو با رزولوشن 4K را به سرویس خود اضافه کرد که بسیار جلوتر از زمان خود بود؛ چراکه زیرساخت های لازم برای آپلود و دانلود ویدیوهای 4K در سال ۲۰۱۰، نظیر پهنای باند لازم همچون امروز گسترش نیافته بود. بر اساس اطلاعات ارائه شده، استریم یک ویدیو با رزولوشن 4K به پهنای باندی چهار تا پنج برابر استریم در حالت معمولی نیاز دارد.

اینترفیس یوتیوب برای استریم ویدیو، با توجه به اینکدر انتخاب شده برای فشرده سازی و آپلود مبتنی بر پهنای باند موجود بهترین گزینه را انتخاب خواهد کرد و بالاترین رزولوشن ممکن با توجه به پهنای باند انتخاب خواهد شد. در این حالت نمی توان ویدیو را برای استریم با رزولوشن پایین و تأخیر کمتر بهینه کرد؛ حال آنکه یوتیوب ویدیو را برای بهبود بافرینگ در سمت کاربر بهینه می کند. یوتیوب در نظر دارد استریم ویدیو برای گوشی های هوشمند را نیز به سرویس خود اضافه کند.

رویترز الگوریتمی ساخته است که اخبار معتبر و جدید توییتر را شناسایی می کند

الگوریتم طراحی شده توسط رویترز می تواند اخبار جدید را در توییتر بیابد و سپس آن ها را با توجه به اهمیتی که دارند، دسته بندی کند.

به گزارش زومیت، رویترز توانسته است ابزار جدیدی بسازد که می تواند اخبار جدید توییتر را به صورت خودکار شناسایی و اعلام کند. هدف اصلی این ابزار کمک به رویترز در یافتن اطلاعات و اخبار در زمانی است که اتفاق یا رویداد جدیدی رخ داده باشد.

این ابزار که ردیاب خبر رویترز نامیده شده است برای مدت دو سال در حال توسعه بود اما رویترز تلاش می کرد اطلاعاتی در مورد آن افشا نشود.

عملکرد ردیاب خبر به این صورت است که به صورت لحظه ای، توییت های کاربران را تحلیل و اسپم ها را فیلتر می کند. سپس بر اساس کلمات به کار رفته، توییت های مشابه را جمع آوری می کند و در یک دسته قرار می دهد.

در اقدام بعدی، ردیاب خبر رویترز دسته به وجود آمده را به موضوعاتی بخش بندی و بر اساس کلمات به کار رفته در توییت ها توضیح مختصری برای آن ها تهیه می کند.

به گفته یکی از مسئولان رویترز، ایده ای که پشت ساخت ردیاب خبر قرار دارد، سرعت بخشیدن به پروسه جمع آوری اخبار است. الگوریتم به کار رفته در ردیاب خبر رویترز، می تواند اخبار را با توجه به اهمیتی که دارند امتیازبندی کند و در دسته مخصوصی قرار دهد.

موارد مهم در امتیازبندی اخبار عبارتند از؛ مکان و هویت فردی که خبر را توییت می کند، چگونه خبر گسترش می یابد و اینکه آیا خبر در توییتر مورد تائید قرار گرفته است یا خیر. Nieman Lab در مورد ردیاب خبر رویترز گفته است: رویترز به الگوریتم خود یاد داده است مانند یک خبرنگار فکر کند.

پایگاه های خبری دیگر نیز سعی کرده اند روش های متفاوتی را در زمینه اتوماسیون آزمایش کنند؛ برای مثال آسوشیتد پرس از الگوریتم هایی استفاده می کند که می توانند یک خبر را به صورت کامل بنویسند و پایگاه خبری فرانسوی لوموند روی افزونه مرورگری کار می کند که می تواند اخبار غیرواقعی را شناسایی کند.

عرضه مازراتی Alfieri تمام برقی سال ۲۰۲۰ به بازار

به گزارش تک24، کمپانی ایتالیایی مازراتی اعلام کرده است که مدل تمام برقی خودروی آلفیری را در سال ۲۰۲۰ پس از نمایش مدل ۶ سیلندر دو توربو در سال ۲۰۱۹ به بازار ارسال خواهد کرد.این کمپانی تولیدکننده خودروهای لوکس در گفتگو با Autocar اعلام کرده است که Alfieri نخستین خودروی تمام برقی در تاریخ خودروسازی کشور ایتالیا خواهد بود که ساخته می شود.

با این وجود که کانسپت اولیه این خودرو به همراه موتور ۸ سیلندر رونمایی شد،اما مازراتی تصمیم گرفت که موتور را تغییر به ۶ سیلندر دهد تا مصرف سوخت مطابق با استانداردهای روز،کاهش یابد.در حقیقت،دو مدل تمام برقی و بنزینی توسط این کارخانه تولید خواهد شد.فضا برای دو سرنشین در این خودرو فراهم است که در نوع خودش،نخستین مدل به همراه طراحی کاملا متفاوت از مازراتی می باشد.

این شرکت ایتالیایی در حال برنامه ریزی برای طرح های جدید به جای دو مدل قدیمی GranTurismo و GranCabrio در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی می باشد که این طراحی های جدید همچون مدل های جدید گیبلی،کواتروپورته و لوانته خواهد بود.در هر دوی این مدلها استایل ۲+۲ (فضا برای چهار سرنشین) حفظ خواهند شد اما همچون مدلهای جدید،دارای ابعاد کمتر و فشرده تر خواهند بود.

دوام باتری گوشی ها با تکنولوژی جدید باتری های لیتیوم یونی هواوی دو برابر می شود

یکی از شرکت های فعال در صنعت باتری های لیتیوم یونی تحت لیسانس شرکت هواوی، در پنجاه و هفتمین اجلاس سالانه باتری ژاپن، از تازه ترین تکنولوژی مربوط به این باتری ها رونمایی کرده است که در آن از مواد گرافین استفاده شده است. این تکنولوژی باعث خواهد شد تا دوام باتری دستگاههای دیجیتالی حتی در شرایط محیطی با دمای 60 درجه سانتی گراد نیز بیشتر از باتری های کنونی شود.

به گزارش گجتنیوز، «لابراتوار وات» نام یک تشکیلات تحت نظر موسسه تحقیقاتی مرکزی هواوی است. این کمپانی، گویا امروز در پنجاه و هفتمین نشست باتری ژاپن شرکت کرده و از حاصل تازه ترین کنکاش خود در دنیای باتری ها پرده برداری کرده است. بنا بر آخرین اخبار و اطلاعات، این لابراتوار طی مراسم مذکور، از نخستین باتری لیتیوم یونی کمک گرفته از گرافین خود رونمایی کرده است. گرافین یک ماده کربنی با ضخامت یک اتم است که در آن اتم ها شبیه به یک لانه زنبور به نظر می رسند. این مواد 100 برابر قدرتمندتر از فولاد بوده و زمانی که صحبت از هدایت گرما و الکتریسیته به میان می آید، از مشخصه های بسیار مناسبی برخوردار خواهد بود. بنابراین، گرافین باعث می شود تا یک سپر حرارتی فوق العاده عالی تشکیل شود.

باتری های لیتیوم یونی کمک گرفته از گرافین می توانند دوام دوبرابری را ارائه کنند

این تکنولوژی همچنین در باتری جدید هواوی نیز کاربرد خواهد داشت. تکنولوژی باتری های لیتیوم یونی رونمایی شده توسط لابراتوار وات، می تواند در برابر گرمایی تا 60 درجه سانتی گراد (در مقایسه با مقاومت 10 درجه ای باتری های لیتیوم یونی کنونی) از خود مقاومت کند. به نقل از سازندگان آن، بسته قدرت لیتیوم یونی کمک گرفته از گرافین ساخت این شرکت، باید طول عمری 2 برابر باتری  های لیتیوم یونی فعلی، با همان مقدار ظرفیت داشته باشد.

دکتر یانگژینگ لی (Dr. Yangxing Li) محقق ارشد لابراتوار وات نیز نتایج برخی از آزمایش های انجام گرفته را ذکر کرده است: ما فرآیند آزمایش های شارژ و تخلیه شارژ را در یک محیط با درجه حرارت بسیار بالا انجام داده ایم. نتایج به دست آمده نشان می دهند که پارامترها کاملا یکسان هستند و باتری لیتیوم یونی کمک گرفته از گرافین، 5 درجه سانتی گراد خنک تر از باتری های لیتیوم یونی عادی بوده است. بیش از 70 درصد از ظرفیت یک باتری گرافینی پس از 2 هزار بار شارژ مجدد در دمای 60 درجه سانتی گراد از دست رفته است. کمتر از 13 درصد از ظرفیت آن نیز پس از آن که 200 روز در یک محیط با دمای 60 درجه سانتی گرادی قرار داشت، از دست رفت.

به عنوان مقایسه، اغلب باتری های لیتیوم یونی با سرعت زیادی پس از دو الی سه سال تنزل پیدا می کنند،  این درحالیست که تنزل ذکر شده حتی در صورت استفاده نشدن از باتری نیز رخ می دهد. در همین حین درجه حرارت بالا نیز می تواند به سرعت این تنزل در ظرفیت، موثر باشد. اگر ادعای این شرکت تحقیقاتی که در این پست به بررسی آن پرداختیم درست باشد، باتری گرافینی جدید هواوی می تواند حتی در شرایط محیطی با دمای 60 درجه سانتیگراد تا 4 سال دوام بیاورد.

نوع جدید باتری های شرکت هواوی، به همین زودی در گوشی های موبایل استفاده نخواهد شد، اما یکی دیگر از تکنولوژی هایی که از سوی این کمپانی چینی به ارمغان رسیده، از اواخر ماه جاری قابل دسترسی خواهد بود. به عبارتی، این یک باتری لیتیوم یونی مجهز به شارژ بسیار سریع است که در پنجاه و ششمین نشست باتری در سال گذشته رونمایی شده بود. ما کنجکاو هستیم تا هر چه زودتر،  سرعت این باتری را در مقایسه با تکنولوژی های کنونی ببینیم.

مشکل شارژ باتری در آی او اس 10.1.1 خبرساز شد

همیشه آپدیت جدید سیستم عامل ها، مشکلات و نقص های کوچکی را به همراه داشته اند. زیرا ساختار یک سیستم عامل، تعدادی کد ساده نیستند که بتوان به راحتی بر روی تمامی بخش های آن نظارت کاملی داشت. اما این بار موضوع کاملا متفاوت است؛ چون به تازگی نقصی بزرگ در سیستم عامل جدید اپل نمایان شده است. در حقیقت هم اکنون مشکل شارژ باتری در آی او اس 10.1.1 اعتراض بسیاری از کاربران را به دنبال داشته و مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

به گزارش گجتنیوز، بر اساس گزارشات منتشر شده، تعداد بسیار زیادی از کاربران محصولات اپل اظهار کرده اند که مشکل شارژ باتری در تازه ترین نسخه از سیستم عامل آی او اس، آنها را آزار می دهد. در این نقص بزرگ، شارژ باتری آیفون هایی که به نسخه iOS 10.1.1 آپدیت شده بودند، زمانی که به میزان 30 درصد می رسید، دستگاه خاموش شده و به دلیل فقدان وجود شارژ در باتری گوشی، در صورت اقدام برای روشن کردن دستگاه از سوی کاربر، هیچ اتفاق خاصی رخ نمی دهد. جالب است بدانید زمانی که کاربر گوشی را به شارژر متصل می کند، آیفون از همان میزان 30 درصد شروع به شارژ شدن باتری می کند.

اما موضوع زمانی جالب تر می شود که بدانید، یکی از کاربرانی که عادت داشت گوشی خود را قبل از خواب شبانه خاموش کند، گزارش کرده است در هنگامی که شارژ باتری گوشی بر روی 80 درصد قرار داشت، آیفون را خاموش کرده است. صبح فردا آن روز زمانی که قصد داشت گوشی خود را روشن کرده و دوباره با آن کار کند متوجه شد که شارژ باتری آیفون کاملا خالی شده است. نکته جالب تر آن است که زمانی که گوشی را به شارژر متصل می کند، دستگاه از همان میزان 30 درصد دوباره شروع به شارژ شدن باتری می کند.

مشکل شارژ باتری در iOS 10.1.1 برای این دسته از گوشی هایی که آپدیت شده اند غیر قابل حل است؛ زیرا بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی کاربران، به روزرسانی دستگاه به نسخه 10.2 بتا یا استفاده از نگارش قدیمی تر 10.1 نیز این مشکل را حل نخواهد کرد. در هر صورت به نظر می رسد که این موضوع به عنوان یک باگ در آی او اس 10.1.1 برای بعضی از کاربران شناخته خواهد شد و برای آیفون آنها مشکل ساز خواهد بود. ❝

اما موضوعی که می بایست به آن پرداخت مربوط به تاثیر این آپدیت بر روی بخش سخت افزاری گوشی خواهد بود. در حقیقت هنوز دقیقا معلوم نیست که کدام بخش از سخت افزار آیفون تحت تاثیر منفی این به روز رسانی قرار گرفته و یا حتی چه چیزی باعث ایجاد این چنین مشکلی شده است. نظرات کاربران اغلب گمراه کننده و مبهم بوده و از طرفی شرکت اپل نیز هنوز بیانیه ای رسمی در مورد این مشکل منتشر نکرده است. اما در هر صورت با افزایش میزان اعتراضات به این مشکل در شبکه های اجتماعی، به زودی شاهد واکنش اپل به مشکل شارژ باتری در آی او اس 10.1.1 خواهیم بود.

HMD مالک جدید گوشی های نوکیا شد

به گزارش دیجی رو، از دوازده آذر، HMD Global Oy صاحب برند گوشی ها و تبلت های نوکیا خواهد بود. این برند قدیمی تا 10 سال آینده در تمام دنیا  (به جز ژاپن) در اختیار این مجموعه خواهد بود. کمپانی نوکیا در طی این مدت به ازای هر گوشی یا تبلتی که با این نام تولید شود مبلغی را به عنوان حق امتیاز برند از HMD دریافت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که کمپانی نوکیا نه به عنوان سرمایه گذار و نه به عنوان سهامدار هیچ نقشی در گروه HMD ندارد. البته HMD در اصل یک گروه فنلاندی است و حداقل یکی از نمایندگان نوکیا عضو هیئت مدیره آن خواهند بود. نام چندین مدیر سابق ارشد HTC و مایکروسافت نیز در این گروه دیده می شود. همچنین FIH Mobile مسئول تولید گوشی های ساده ی این مجموعه جدید خواهد بود. FIH یکی از زیر مجموعه های فاکسکان (تولید کننده اصلی آیفون) است.

به این ترتیب HMD روی جنبه های اندرویدی گوشی های جدید نوکیا کار خواهد کرد. در صورتی که به سایت نوکیا و قسمت موبایل ها مراجعه کنید (nokia.com/phones) با خبری مواجه می شوید مبنی بر اینکه گوشی های هوشمند جدیدی در سال 2017 ارائه خواهند شد. این قسمت از سایت نوکیا نیز در اختیار HMD قرار گرفته است. می توانید با وارد کردن آدرس ایمیل خود در این قسمت در مورد گوشی های آینده ی این شرکت زودتر باخبر شوید.

در این قسمت از سایت لیستی از گوشی های ساده ی نوکیا وجود دارد که تاکنون توسط مایکروسافت تولید می شد، که از این به بعد این گوشی ها توسط فاکسکان (Foxconn) ساخته خواهند شد.

در ادامه لیستی از مدیران ارشد HMD را می بینید که ممکن است حضور بعضی از این افراد برای شما جالب باشد:

  • رئیس: Florian Seiche، یکی از بنیانگذاران اصلی بخش گوشی های هوشمند HTC
  • مدیرعامل: Arto Nummela، نایب رئیس بخش فروش موبایل های مایکروسافت. او از سال 1994 به نوکیا ملحق شده است.
  • مدیر ارشد تولید: Juho Sarvikas، رابط بین گوشی های ویندوزی نوکیا و سرویس دهندگان مخابراتی در آمریکا

2 دیدگاه دربارهٔ «دکه خبر دنیای تکنولوژی و فناوری/تاریخ انتشار، شنبه 13 آذر ۹۵»

  1. سلام، خسته نباشید. منم امیدوارم سامسونگ کریسمس بهم عیدی بده! اقلا اندرویدم رو آپدیت کنه! بازم ازتون ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − هفت =

لطفا پاسخ عبارت امنیتی را در کادر بنویسید. *