دکه ی خبر دنیای تکنولوژی و فناوری/تاریخ انتشار، شنبه نهم مرداد ۹۵

با سلام و احترام به همراهان وبسايت ويژه نابينايان شرکت پکتوس. در دومين شمارگان دکه خبر دنياي تکنولوژي و فناوري، 11 خبر تقديم شما گراميان مي شود.

استفاده آزمایشی از خودروهای بدون راننده در یک شرکت پستی ژاپنی

به نظر می‌رسد با پیشرفت فناوری خودروهای خودران، این فناوری  به زودی در بسیاری از کشورها به صورت عمومی قابل استفاده خواهد شد.

به نقل از دیجیرو،شرکت Yamato که یک شرکت پستی در ژاپن است به دنبال استفاده از خودروهای خودران به صورت آزمایشی در سال آینده است. به همین خاطر قرار است برای پیشبرد چنین پروژه ای با شرکتی خبره در صنعت IT با نام DeNA همکاری کنند.

روند آزمایش این خودروها در مارچ سال 2017 میلادی آغاز خواهد شد و این آزمایش به مدت یک سال برای دو مدل خودرو به طول خواهد انجامید.

درحالی که سایر شرکت‌های پستی مانند DHL به دنبال اجرایی این طرح هستند، شرکت‌های دیگر هنوز علاقه ای برای ورود به این عرصه پر چالش از خود نشان نداده اند. نمونه مشابه این حرکت استفاده از پهپادها در ایالت کالیفرنیا است که از آن‌ برای ارسال مرسوله‌های پستی به صورت آزمایشی استفاده ‌شد. اما استفاده از ون‌های خودران برای ارسال محموله‌های پستی یک حرکت جدید است که از طرف این شرکت ژاپنی آغاز شده است.

دو نوع خدمت در طول این آزمایش ارائه خواهد شد. اولین آن در رابطه با خدمات مورد نیاز برای حمل‌ونقل چمدان، مبلمان و لوازم بزرگتر است و دومین آن مربوط به خرید اینترنتی از فروشگاه‌ها است.

جمع‌آوری گوشی‌های آیفون از بازار کنسل شد

در چند روز اخیر شاهد خبرهایی مبنی بر جمع‌آوری گوشی‌های آیفون ۱۰ روز بازار در پی اجرای طرح رجیستری بودیم. اما اکنون معاون وزیر صنعت به طور قاطع اعلام می‌کند قرار نیست آیفون‌ها جمع‌آوری شوند و به این سادگی جنجال ۱۰ روزه به پایان رسید.

به گزارش تکنولوژی نیوز، کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز با هشدار نسبت به اینکه با شائبه منفعت شخصی اعتماد عمومی را جریحه‌دار نکنند، گفت: تجربه ناموفق سال 85 در اجرای رجیستری موبایل ما را می‌ترساند و شایعاتی در آن زمان مطرح شد که افرادی می‌خواستند از این شرایط منفعت مالی کسب کنند و بعد از اینکه به این هدف دست یافتند طرح لغو شد. این شایعات به اعتماد عمومی مردم ضربه می‌زند.

در نهایت این جنجال با اظهارات مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت پایان یافت. وی اعلام کرد: جمع‌آوری تلفن‌های همراه از مغازه‌های سطح شهر صحت ندارد و قرار نیست آیفون‌ها جمع‌آوری شوند بلکه با اجرای طرح رجیستری، مشکلات مربوط به قاچاق در این خصوص برطرف خواهد شد.

خسروتاج همچنین حتی‌الزام ایجاد نمایندگی اپل را نیز رد کرده و گفته، در بحث نمایندگی قانون می‌گوید در کالاهای سرمایه ای باید مساله خدمات پس از فروش رعایت شود. بنابراین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید شرکت‌هایی که حاضرند خدمات پس از فروش ارائه کنند را شناسایی کرده و به همان‌ها در این زمینه پیشنهادهای لازم را ارائه کند.

این اقدامات نشان دهنده ناهماهنگی دستگاه‌های مسئول در کشور است. در حالی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر اقدامی تاکید می‌کند اما گذشت تنها چند روز نشان می دهد حتی همکار دولتی ستاد این رویه را قبول ندارد. چنین ناهماهنگی‌هایی باعث بدبینی و ایجاد شائبه درباره پشت پرده های چنین طرح‌های مبارزه با قاچاق شد.

گوگل سایتی جهت معرفی نکات و ترفندهای اندروید راه اندازی کرد

به تازگی به جمع کاربران سیستم عامل اندروید پیوسته اید؟ یا اینکه می‌خواهید اطلاعات بیشتری از دستگاه اندرویدی خود به دست آورید؟ اگر قصد آشنایی بیشتر با سیستم عامل اندروید را دارید گوگل برای این منظور مینی سایت جدیدی جهت ارائه نکات و ترفندهای اندروید راه اندازی کرده است که شما را با برخی از ویژگی‌های جذاب این سیستم عامل آشنا می‌کند.

به گزارش دیجی رو، این وبسایت بسیاری از ویژگی‌ها و امکانات اندروید را پوشش می‌دهد، به عنوان مثال کاربران را با مفهوم Google Photos آشنا می‌کند و به آن‌ها نشان می‌دهد چگونه می‌توانند به کمک این برنامه از هرجایی و به وسیله هر دستگاهی به تصاویر خود دسترسی داشته باشند. همچنین ترفندهایی جهت چگونگی استفاده از دستورات صوتی برای کنترل گوشی هوشمند، چگونگی شخصی سازی گوشی و یا موقعیت گذاری بر روی گوشی‌های گم شده در این وبسایت قرار گرفته است. نکاتی نیز جهت ایجاد امنیت بیشتر در گوشی و جلوگیری از ورود بد افزارهایی که ممکن است به شکل یک اپلیکیشن وارد گوشی اندرویدی شما شوند در این وبسایت دیده می‌شود.

تمام اطلاعات موجود در این وبسایت برای کاربرانی که به تازگی وارد پلتفرم اندروید شده اند مفید و کارامد است اما چند ترفند نیز در این مینی سایت وجود دارد که ممکن است برای کاربران با تجربه تر مفید واقع شوند.

اگر می‌خواهید با ترفندها و نکات موجود در این مینی سایت بیشتر آشنا شوید بهتر است سری به آن بزنید.

گوگل در‌صدد کاهش میزان مصرف دیتای Google Maps است

شرکت گوگل با هدف کاهش مصرف دیتای گوگل مپس، در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که در آینده جایگزین حالت “Offline areas” خواهد شد.

به نقل از زومیت، گفته می‌شود که گوگل در حال آزمایش قابلیت جدیدی در اپلیکیشن Google Maps است که به موجب آن امکان دانلود داده‌ها تنها از طریق اتصال وای‌فای فراهم خواهد شد. این قابلیت مناسب کاربرانی است که از بسته‌های اینترنت محدود استفاده می‌کنند.

حالت Wi-Fi-only جایگزین گزینه‌ی “Offline areas” در تنظیمات اپلیکیشن مپس خواهد شد. در زمان فعال‌سازی این حالت، اپلیکیشن هشدار می‌دهد که ممکن است کماکان مقدار کمی از دیتای شبکه استفاده شود، اما میزان استفاده از آن به طور قابل توجهی کمتر از حد معمول خواهد بود.

در حال حاضر مشخص نیست که حالت جدید چه تفاوتی با گزینه‌ی “Offline areas” دارد. در هر صورت امیدواریم که این قابلیت عملکرد بهتری داشته باشد. گوگل مپس با یک اتصال شبکه‌ی پایدار بسیار عالی عمل می‌کند، اما زمانی که دیتا در دسترس نباشد، عملکرد اپلیکیشن دچار تزلزل می‌شود.

سوئیچ جدید که اساسا ارتباط نرم افزار مپس را با دیتای شبکه قطع کرده و اطلاعات جدید را تنها از طریق وای‌فای بارگذاری می‌کند، سازوکاری مشابه با سوئیچ‌های “Use Cellular Data for” در سیستم عامل iOS دارد.

گوگل به طور رسمی این قابلیت جدید را معرفی نکرد، اما این شرکت طی ایمیلی به وب‌سایت ورج اعلام کرده که در حال آزمایش این قابلیت است و در صورت استقبال کاربران، در آینده آن را به صورت گسترده‌‌تری عرضه خواهد کرد.

جلوگیری از تماس های ناخواسته در Google Phone

به گزارش تک 24، کمپانی گوگل اعلام کرده است که در بروزرسانی آتی اپلیکیشن Phone،با نشانه قرمزی روبرو خواهید شدکه ممکن است آن تماس اسپم باشد.همچنین قادر خواهید بود که به تاریخچه تماس های خود رجوع کرده و علامت پرچم را در کنار شماره ها بگذارید تا از این به بعد بعنوان اسپم شناخته شوند.طبق گفته گوگل باید CallerID خود را روشن کرده تا از اسپم ها محافظت شوید.

اینطور که به نظر می رسد،گوگل دارای پایگاه داده های بزرگی از اسپم است،بدین علت که سالهای بسیاری است که فیلتر تماس های ناخواسته قسمتی از پروژه Google Voice است.احتمال می رود گوگل شماره های بسیاری را در داده هایش بعنوان اسپم ذخیره کرده و اکنون قصد استفاده از این داده هایش را دارد.

گوگل گفته است که این اپلیکیشن برای دیوایس های نکسوس و اندروید وان تولید شده است.ناگفته نماند که این اپلیکیشن برروی دستگاه های غیرنکسوسی هم در دسترس می باشد و میتوانید به گوگل پلی رفته و بروزرسانی جدید را دانلود کنید.

اندروید حالا می‌تواند اطلاعات جغرافیایی شما را به اپراتور خدمات اورژانس بدهد

وقتی به اورژانس تماس می‌گیرید، متصدی امور اورژانس قبل از ارسال نیروی امدادی باید از محل دقیق شما آگاهی پیدا کند، اما اگر در مکانی نا آشنا و غریب باشید احتمالا نتوانید اطلاعات دقیق و درستی به متصدی بدهید و به این ترتیب زمان رسیدن نیروهای خدماتی‌-امدادی به شما طولانی‌تر خواهد شد. اما در به روزرسانی جدید اندروید این امکان فراهم شده است تا هنگام ایجاد تماس با شماره‌های اضطراری، از موقعیت جغرافیایی خود آگاه شوید. این سیستم با استفاده از اطلاعات دریافتی سنسور GPS و Wi-Fi شما را به خوبی به مامورین اورژانس برای پیدا کردن محل دقیق شما معرفی می‌کند.

به نقل از دیجی رو، گوگل می‌گوید این سرویس صرفا برای بهبود خدمات اضطراری استفاده خواهد شد و هیچ گونه تصرف دیگری بر این اطلاعات نخواهد داشت. این اطلاعات با برقراری تماس با اپراتورهای خدمات اضطراری دریافت شده و به صورت مستقیم برای اپراتور نمایش داده خواهد شد. خبر خوب اینکه شرکت‌های مخابراتی EE، BT، Three، وودافون و O2 نیز در این راه به گوگل کمک کرده و بستر لازم را فراهم می‌کنند.

از آنجا که این ویژگی تنها با به روزرسانی سرویس Google Play در دسترس قرار خواهد گرفت، بنابراین بیش از 99 درصد از گوشی‌های اندرویدی موجود (تمام دستگاه‌های مجهز به اندروید 2.3 به بالا) این ویژگی را دریافت خواهند کرد. در حال حاضر اشخاص ساکن در انگلستان و استونی امکان استفاده از این سیستم اطلاع رسانی را دریافت کرده اند و گوگل قول داده است با همکاری سایر اپراتورهای مخابراتی این ویژگی عالی و کاربردی را در سایر کشورهای دنیا نیز بکار گیرد.

کارخانه تولید موبایل GLX در آستانه تعطیلی

کمپانی جی ال ایکس (GLX) یکی از نخستین کارخانه‌های تولید تلفن هوشمند در کشورمان به شمار می‌رود. این کارخانه که در سال ۹۲ اولین اسمارت‌فون بر پایه اندروید خود را روانه بازار نمود، اینک در شرایط مناسبی قرار نداشته و کمپانی GLX در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

به گزارش گجت نیوز، یکی از مهم‌ترین عوامل انزوا و افول کارخانه GLX، قاچاق فراوان تلفن همراه به درون ایران است. حمید سعیدی، مدیرعامل شرکت جی ال ایکس در رابطه با قاچاق موبایل اعتقاد دارد اگر این روند متوقف شود، سود بیش از دو هزار میلیارد دلار عاید دولت خواهد شد؛ اما این تنها جنبه اقتصادی تولید اسمارت‌فون درون ایران است و جنبه دیگر آن افزایش تولید داخلی و اشتغال‌زایی محسوب می‌شود.

او اذعان دارد: یکی از مشکلات پیش روی تولیدات گوشی در کشور همین تعرفه پایین واردات 5 درصد است. تعرفه قبلا 60 درصد بود که به این میزان کاهش یافت و اکنون نیز درصدد این هستند که 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده این حوزه را نیز حذف کنند.

قبلا سه شرکت ایرانی دیگر نظیر دیمو در کنار جی ال ایکس به فعالیت می‌پرداختند اما پس از رکود اقتصادی و اوضاع نابه‌سامان مالی، سه کمپانی از گردونه رقابت حذف شدند و هم اکنون تنها GLX با ۱۰ درصد از توان خود به ادامه رسالت خود می‌پردازد.

سعیدی با گلایه از عدم حمایت نهادها از هدف ابتدایی این کمپانی (اشتغال‌زایی برای ۵ هزار نفر) می‌گوید؛ اما در حال حاضر تنها با ۱۰۰ نیرو مشغول به تولید تلفن همراه است و بدین ترتیب GLX در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

در حالی که تنها یک خط تولید از میان تمامی خطوط تولید این کمپانی دنبال می‌شود، کارکنان پیشین GLX که در تعدیل نیرو اخراج شده اند به دلیل عدم لحاظ بیمه کار توسط شرکت به اداره کار شکایت نموده بودند و شرایط نامساعد را با سختی‌های بیشتری با GLX روبرو ساختند و بدین ترتیب هم‌اینک GLX در آستانه تعطیلی قرار گرفته است. مدیرعامل این کمپانی ایرانی در ادامه تشریح کرد: امسال شرایط کمی بهتر شده و مجددا درصدد بازگردانی نیروهای کار هستیم هرچند که باز هم نیازمند حمایت‌های جدی هستیم. قطعا با توجه به سرمایه‌گذاری میلیاردها تومانی در 16 خط تولید، قادر به صادرات گوشی‌های ایرانی به تمام کشورهای دنیا به خصوص کشورهای همسایه هستیم. در راستای این موضوع، روز گذشته موفق به امضای قراردادی با اقلیم کردستان عراق برای صادرات گوشی به این منطقه شدیم.

امیدواریم جی ال ایکس به عنوان یکی از پیشگامان تولید تلفن همراه در ایران سایر خطوط تولیدی خود را از سر گیرد و شاهد پیشرفت روزافزون این کارخانه وطنی باشیم.

Verizon از خرید یاهو به قیمت ۵ میلیارد دلار خبر داد

به نقل از ایران جی اس ام، بر اساس گزارش رویترز، Verizon از طرح خود برای خرید یاهو با قیمت ۵ میلیارد دلار خبر داده است. همانطور که شما ممکن است به یاد داشته باشید، یاهو در فوریه گذشته نسبت به تحقیق در مورد یک سرمایه گذاری اعتراف کرده بود. این حرکت، یک جهش عظیم دیگر از سوی وریزون می تواند باشد که سال گذشته AOL را بدست آورده است. وریزون با این کار نه تنها تکنولوژی جستجوی یاهو را به دست می آورد بلکه تجارت تبلیغات، ایمیل و ابزار پیامرسان این کمپانی را نیز به دست خواهد آورد. بر اساس گزارش رویترز این قرارداد قدرت عمل را از یاهو خواهد گرفت و این کمپانی را با ۳۵.۵ درصد از سهام Yahoo Japan به همراه ۱۵ درصد از کمپانی تجارت چینی Alibaba تنها خواهد گذاشت. انتظار می رود Verizon با در اختیار داشتن سرویس های یاهو مانند Yahoo Finance و سروس های AOL شامل Huffington Post ،Engadget و TechCrunch پیشرفت قابل توجهی بدست آورد. در حال حاضر ظرفیت بازار Verizon در حدود ۲۲۰ میلیارد دلار می باشد.

یاهو از نسخه بازسازی شده مسنجر خود برای ویندوز و مک رونمایی کرد

یاهو که با قراردادی به ارزش 4.83 میلیارد دلار به کمپانی ورایزون واگذار شد، در اولین گام رو به جلوی خود، از نسخه جدید و بازسازی شده یاهو مسنجر رونمایی کرد. این نسخه که برای ویندوز و مک طراحی شده دارای چندین ویژگی جدید و متفاوت است که از آن‌ها می‌توان به قابلیت جلوگیری از ارسال پیام و ارسال پیام‌های تصویری با فرمت GIF اشاره کرد.

به گزارش دیجی رو، به گفته یاهو، این اپلیکیشن جدید به کمک اعلانات دسکتاپ به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی چندین کار را به صورت همزمان انجام دهند، همچنین کاربران در این برنامه می‌توانند چندین تصویر را به یک باره به کمک قابلیت کشیدن و رها کردن با دوستان خود به اشتراک بگذارند که این امر باعث صرفه جویی در زمان آن‌ها می‌شود. همچنین قابلیت لایک کردن مطالب و ارسال تصاویر GIF با نوشتن دستور “/gif” و جستجوی موضوع مورد نظر  از دیگر تغییرات این نسخه به شمار می‌رود. یاهو درباره این تغییرات گفت: به عنوان اولین ویژگی دکمه «عدم ارسال» را معرفی می‌کنیم، اگر پیامی را خیلی زود ارسال کرده اید یا در آخرین لحظه متوجه اشتباه تایپی در آن شده اید یا اینکه به طور کلی از ارسال آن منصرف شده اید اکنون می‌توانید با استفاده از این گزینه پیام‌های متنی، تصویری یا حتی تصاویر GIF ارسال شده خود را بازگردانی کنید.

به طورکلی تغییرات نسخه جدید و بازسازی شده یاهو مسنجر به این شکل خواهد بود:

اشتراک گذاری تصاویر به صورت پیشرفته، اکنون می‌توانید تعداد زیادی از تصاویر با کیفیت بالا را به یک باره اشتراک گذاری کنید.

عدم ارسال، از ارسال پیام خود پشیمانید؟ پیام خود را انتخاب کنید و به راحتی بر روی گزینه Unsend کلیک کنید تا پیام مورد نظر از مکالمه حذف شود.

لایک، تصویر یا پیام مورد نظر خود را لایک کنید تا ارسال کننده از علاقه شما نسبت به آن پیام یا تصویر آگاه شود.

تصاویر متحرک GIF، می‌توانید از تصاویر GIF موجود در Tumblr استفاده کنید و در بین آنها جستجو کنید.

حالت آفلاین و اتصال ضعیف، هر مطلبی که در این حالت ارسال کنید به محض اینکه مجدداً به حالت آنلاین برگردید ارسال می‌شود.

در همین رابطه یاهو اعلام کرده کاربرانی که هنوز از نسل قدیمی اپلیکیشن مسنجر استفاده می‌کنند باید در سریعترین زمان ممکن نسبت به به روز رسانی برنامه خود اقدام کنند، چراکه از روز 5 ام آگوست این برنامه متوقف می‌شود.

با افزودن چنین امکاناتی به نظر می‌رسد یاهو به فکر رقابت با سایر برنامه‌های پیام رسان است.

آواخوان؛ گجت سخنگوی فارسی

شاید امروز که این خبر را می‌خوانید ذهنتان پر شده از تکنولوژی‌ها و دستاوردهایی که هر لحظه در گوشه و کنار دنیا ساخته و بوجود میایند. اما امروز سرویسی را معرفی می‌کنیم که در فضای تکنولوژی ایران نه تنها اولین بلکه دستاوردی نوین در علم ارتباطات است.

بی شک برای شما اتفاق افتاده که بخواهید پیامی را سریعاً به مخاطبان خود منتقل کنید. در چنین شرایطی اینکه چگونه یک پیام می‌تواند بیشترین تأثیر را بر مخاطب داشته باشد، ذهنتان را درگیر می‌کند. اگر بخواهید با یک دعوت باشکوه، مخاطبین خود را به یک گردهمایی یا همایش دعوت کنید، با این اوضاع چه راهی را انتخاب م‌یکنید؟ چه ابزاری برای این کار مناسب‌تر است؟ ارسال کارت دعوت، پیامک، تماس تلفنی با صدها نفر؟ اصلاً چگونه متوجه خواهید شد که پیامتان به گوش مخاطب رسیده است؟ چقدر هیجان‌انگیز بود اگر یک گجت این کار را به آسانی برای شما انجام می‌داد!  همزمان با همه مخاطبین شما تماس می‌گرفت و دعوتنامه شما را در گوششان زمزمه می‌کرد. بی نظیر می‌شد اگر این گجت وظیفه‌شناس گزارشی به شما می‌داد که کدام‌یک از مخاطبین پیام شما را شنیده اند؟ یا اصلا چه کسانی به دعوت شما پاسخ مثبت داده اند؟

به گزارش زومیت، آوانک؛ اولین اپراتور پیام صوتی در ایران است که حدود یک سالی در زمینه ارسال پیام صوتی به تلفن‌های ثابت و همراه فعالیت تخصصی و گسترده ای دارد و در طی این سال‌ها دستاوردهای خود را در این زمینه معرفی و در اختیار کاربران خود قرار داده است؛ در جدیدترین دستاورد آوانک سرویسی را معرفی می‌کند که به صورت دانش بنیان و انحصاری در ایران برای اولین بار پیاده سازی شده است و تحولی بزرگ در سیستم اطلاع رسانی و ارتباطات خواهد بود.

آواخوان؛ سرویس جدید آوانک است که به صورت کاملا هوشمند و دقیق محتوای متنی را دریافت و بلافاصله به صدای شیوا و جذاب فارسی تبدیل می‌کند. نکته جالب در این سرویس این است که آواخوان متن دریافتی را با احساس و لحنی شیوا بیان می‌کند و بدون هیچ خطایی به شما تحویل می‌دهد.

با وجود این سرویس می‌توانید در چند لحظه متن خود را به صدا تبدیل کنید و برای مخاطبین خود به صورت تماس تلفنی ارسال کنید. این ارسال می‌تواند کاملا برنامه‌ریزی شده باشد، به گونه ای که برای هر مخاطب متنی اختصاصی با توجه به متدهای از پیش برنامه ریزی شده توسط شما باشد.

شما می توانید جهت آشنایی با آواخوان به سایت آوانک مراجعه کنید.

اخطار رئیس پلیس فتا / شبکه اجتماعی تلگرام را رها کنید

وابستگی ارتباطی بیش از حدکاربران ایرانی به پیامرسان، و به عقیده عده ای، شبکه اجتماعی تلگرام، مسئولین کشور را با گذر زمان با ترس و اضطراب بیشتری روبه رو می سازد، چون امروز سهم ۱۲ درصدی تلگرام از کل پهنای باند کشور که آماری شگرف و عجیب به نظر می رسد، با در نظر گرفتن اینکه سرورهای پیامرسان یاد شده در داخل کشور نیست، می تواند با کمی شیطنت بیگانگان مورد آزار و سوئ استفاده قرار بگیرد.

از طرفی این تنها تهدید خارجی نیست که مسئولین را نگران ساخته است.روزانه تعداد بسیار زیاد و قابل توجهی ثیت شکایت در مورد سوء استفاده و تهدیدهای صورت گرفته در این شبکه اجتماعی گزارش می شود که در نوع خود قابل تامل است.

به گزارش زومتک، با در نظر گرفتن تمامی این موارد و واقف بودن بر حواشی قضیه، سردار کمال هادیان فر، رئیس پلیس فتا ناجا، هشدار به کاربران را الزامی دانست. وی طی سخنان خود دلیل اصلی نگرانی را خارجی بودن سرورهای این پیامرسان دانست، پس تمامی اطلاعات رد و بدل شده شامل کوچکترین متن ارسالی تا فیلم های شخصی منتقل شده از این طریق می تواند به راحتی مورد استفاده افراد بیگانه قرار بگیرد.

وی در ادامه سخنانش افزود :  حجم بیشتر اطلاعات بارگذاری شده در این سرور توسط بیگانگان مورد سوء استفاده قرار می گیرد، بدین معنی که ادمین و گرداننده اصلی این شبکه اجتماعی حس وطنی نداشته و اصرار و پافشاری خاصی در برخورد با پدیده جرم در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی و اخلاقی ندارد، پس طبیعی است که این پیامرسان به گسترش موارد یاد شده دامن بزند.

بد نیست بدانید که سخنان سردار کمال هادیانفر متعلق به زمانی است که وی به همراه چند نفر از معاونان و مدیران، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و در راستای پاسخگویی به نظرات، انتقادات، دیدگاه ها و مشکلات مردمی در دفتر نظارت همگانی حضور بهم رسانیده بود تا بررسی ابعاد مختلف پرونده های ارسالی و همچنین به صدور دستوراتی در راستای شکایات مطروحه در فضای سایبر با موضوعات هتک حیثیت در تلگرام ، توهین به مقدسات و ترویج بی بند و باری بپردازد.

 

6 دیدگاه دربارهٔ «دکه ی خبر دنیای تکنولوژی و فناوری/تاریخ انتشار، شنبه نهم مرداد ۹۵»

  1. سلام بر امیر عزیز،
    آقا داستان apple از همون اولش برای من مثل روز روشن بود. مردم سال هاست که این گربه رقصونک بازی های مقامات را بلد شده اند. بابا قاچاق نباشه چی باشه؟
    نکته ی دوم خوشحالی من به عنوان یک هموطن از تعطیلی glx هست. اینها حتی راه فروش گوشی رو هم بلد نبودن و تقلید می کردند از apple.یه پیام بازرگانی دیدم. خیلی تعجب کردم. خرید آنلاین گوشی glx با قیمت فکر کنم 299 یا 399 هزار تومان. خواستن خاک بر سر ها مثلاً تقلید بکنند از apple 399 دلاری یا چیزی شبیه به آن. بابا بگو شما رو چه به این غلط ها.

    1. سلام به englishman
      در خصوص اپل به هر حال باید بتونن نمایندگی رسمی بگیرن، در غیر این صورت ناچاراً به صورت قاچاق وارد کنن.
      در خصوص مورد دوم هم متأسفانه خیلی از شرکت ها در ایران هنوز با شیوه های تجارت نوین و سیستم های متنوع برای بازاریابی آشنایی ندارن و البته خیلی اوقات هم همین قاچاق، فرصت عرض اندام به اونها رو نمیده.
      البته این مورد خاص که به هیچ عنوان با نمونه های خارجی قابل رقابت نیست.
      ممنون از حضورت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 8 =

لطفا پاسخ عبارت امنیتی را در کادر بنویسید. *